הפעילות בבית החולים שיפא נמשכת: כוחות צוות הקרב של חטיבה 401 וכוחות שייטת 13 תחת אוגדה 162, יחד עם אגן המודיעין ושב"כ ממשיכים בסריקת המבנים במתחם. בתוך כך, דובר צה"ל התיר היום (שבת) לפרסום כי במהלך הפעילות חיסלו הכוחות מספר בכירים בחמאס, בהם פעיל בכיר במטה הגדה וסגן אחראי התמ"ס בעיר עזה.

בהכוונה מודיעינית של אמ״ן ושב״כ על הימצאותם של בכירי ארגוני הטרור במבנים בבית החולים, פשטו כוחות שייטת 13, יחידת דובדבן וסיירת נח״ל על מבנה בבית החולים בו נתקלו במחבלים. במהלך היתקלות של כוחות שייטת 13, גדוד שקד ודובדבן עם מחבלים שיצאו חמושים ממתחם המיון, חוסלו מספר מחבלים ובהם בכירי חמאס ראא׳ד ת׳אבת ומחמוד חליל זקזוק. במהלך היתקלות ומרדף של סיירת נח״ל במבנה בית היולדות בימים האחרונים חוסלו המחבלים פאדי דויכ וזכריה נג׳יב.

הכוחות עצרו וחיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים, איתרו אמצעי לחימה רבים, בניהם, נשק צלפים, רובי קלאצ׳ניקוב, מחסניות, רימונים ומסמכי אמש״ט.

הבכירים שחוסלו בבית החולים:

פאדי דויכ, פעיל בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. ביצע פיגוע ירי באדורה בשנת 2002, בו נרצחו ארבעה אנשים ונפצעו שבעה. הוא שוחחר בעסקת שליט וגורש לעזה לאחר מכן. דויכ המשיך לעסוק בטרור המודיעין הצבאי ובמטה הגדה והכווין פיגועים באזור יהודה ושומרון.

פאדי דויכ (צילום: מעריב אונליין)
פאדי דויכ (צילום: מעריב אונליין)

חליל זקזוק, סגן אחראי התמ"ס בעיר עזה.

מחמוד חליל זקזוק (צילום: דובר צה''ל)
מחמוד חליל זקזוק (צילום: דובר צה''ל)

זכריה נג׳יב, פעיל בכיר במטה הגדה של ארגון הטרור חמאס. נג'יב שוחחר בעסקת שליט ולאחר שחרורו היה המקשר בין הגדה לרצועת עזה באכוונת פיגועים. הוא גם סייע בחטיפת החייל נחשון וקסמן ז"ל.

זכריה נג'יב (צילום: דובר צה''ל)
זכריה נג'יב (צילום: דובר צה''ל)

תיעוד מפעילות כוחות שייטת 13 בבית החולים שיפא

שייטת 13 בשיפא (צילום :דובר צה"ל)