על רקע המתיחות מול איראן, כאשר כולם מחכים לראות מה תהיה התגובה של טהרן לחיסולים של בכיריה בידי כוחותינו, ראש אגף מבצעים לשעבר, אלוף במיל' ישראל זיו, שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM ושיתף כיצד הוא רואה את תמונת המצב הביטחונית.

נפלו כגיבורים: ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו בקרבות ברצועת עזה

לגבי האפשרות של התפתחות מערכה רב-זירתית, זיו אמר כי: "יש פה מדרון חלקלק ומסוכן. למעשה, הרב זירתיות שהאיראנים תכננו התפספסה מבחינתם. הם לא רצו לפתוח ב-7.10, סינוואר הרס להם, הם תכננו את זה בטיימינג אחר ובהיקף אחר עם חיזבאללה. המכה האחרונה שהם חטפו היא מכה מאוד קשה. זו המפקדה שניהלה את כל המערכות וברגע שהיא התפרקה אין לדבר הזה תחליף באופן מהיר, ואם האיראנים הגיעו למסקנה לייצר מערכה ישירה ולא דרך פרוקסי - זה סימן שהם מודים בכישלון הדוקטרינה שלהם".

כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

בנוגע לאזהרה שנתן המודיעין האמריקני למתקפת כטב"מים וטילי שיוט בשבוע הקרוב, האלוף במיל' אישר: "למיטב ידיעתי מתייחסים לזה מאוד ברצינות. ההערכות גם שהם לא ילכו על מטרות אזרחיות, בסוף הם גם מסתכנים בהבאת מתקפה חוזרת עליהם. זה כבר לא חמאס וחיזבאללה, זאת מלחמה רחוקה ואסטרטגית ואני מודאג מהאופן שבו מתנהלת ישראל מול ארה"ב באופן שהחשק של האמריקנים לעזור קיים, אך עם מוטיבציה פחותה. ישראל לא מפספסת הזדמנות לפספס הזדמנות, אך ארה"ב לא תפקיר את ישראל".

לגבי היעדר הכרעה בחזית הצפונית, זיו אמר: "לצערי, אין לי בשורה הבוקר. ממשלת ישראל צריכה לסגור זירות ולא לפתוח אותן. צריך לסגור את הזירה בעזה, כבר הגענו בעזה להישג מרבי, אך לא נצא משם בלי החטופים".

עריכה: אליעזר בן יהודה