ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, סיפר בשיחה עם "מעריב" על חיות המחמד שנפגעו בעיר ונותרו ללא מענה רפואי: "המדינה אינה נותנת מענה עבור טיפולים וטרינריים בחיות מחמד בבתים שנפגעו במלחמה". דבריו אלו נאמרו לאחר שאחד מתושבי עירו נדרש לשלם סכום כספי של כ-25,000 ש"ח עבור טיפול, שכלל ניתוחים ותרופות, בשני כלבי הזאב שלו שנפגעו מרסיסי רקטה שנורתה מדרום לבנון. 

בצפון זועמים: "חיזבאללה יורק עלינו שוב ושוב ואצלנו חושבים שזה גשם"

תושבת קרית שמונה שרקטה נפלה בביתה: "לא עושים מספיק כדי לגרום לנו להרגיש מוגנים"

שטרן הסביר: "הווטרינר שטיפל בהם דרש את הסכום מהבעלים של הכלבים. אבל כאשר הבעלים פנה למס רכוש לצורך קבלת הפצוי, התברר שאין כיסוי על ידי המדינה לטיפולים בבעלי חיים שנפגעו במלחמה".

תגובת הסירוב הנ''ל הותירה את הוטרינר ללא קבלת תשלום ואת הבעלים של שני הכלבים בחוסר אונים. ראש העיר שטרן שפנה לדבריו למשרד האוצר ונענה כי הנושא ייבדק, מגלה כי בזמן שחלף אחד מכלבי הזאב לא שרד ומת לאחר הטיפולים. "לבעלים לא מגיע שום פיצוי גם על זה", הוא הוסיף.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)
ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קריית שמונה)

על ההתמודדות של העיר עם הסוגיה שיתף: "אנחנו כרשות מקומית דואגים לעיתים להאכלה גם של חתולי רחוב ומטפלים בכלבים משוטטים. ישנם כאלו שיש להם תוכים והם לא יכלו לקחת אותם. אנחנו מתקצבים כרבע מיליון שקל בחודש תשלום לחברת האבטחה. המשטרה, שפועלת עם מגבלת כוח אדם, אינה יכולה לתת מענה מלא ואנחנו כרשות מקומית מטפלים גם בזה. ההתמודדות שלנו מורכבת ומאתגרת במגוון רחב של נושאים שלא היכרנו בעבר".