ח"כ משה סעדה (הליכוד), התראיין היום (שלישי) לבן כספית ואריה אלדד והתייחס בין היתר לנושא עסקת החטופים, הכניסה לרפיח והבחירות. על המשא ומתן על עסקת חטופים אפשרית אמר השר: "קלף המיקוח הכי משמעותי שיש לנו זה חזרה של תושבי הרצועה לצפון הרצועה". כאשר נשאל על תאריך הכניסה לרפיח הוא אמר כי זה תלוי האם תהייה עסקה או לא. "ככל שלא תהיה עסקה ניכנס לרפיח, אם תהיה עסקה יהיה חלון של הפסקת אש. זה לא תלוי בנו. כרגע יש מגעים משמעותיים להפסקת אש". 

ח"כ בקואליציה מעריך: "ייקח כשנה להגיע לניצחון המוחלט"

"המלחמה לא מנוהלת, אין כיוון, אובדן דרך": ישראל זיו חשף את האמת המרה

עוד הוסיף סעדה: "אנחנו אומרים שנכון לעשות עסקה אחת שכוללת את כולם. שנדע איזה עסקה אנחנו עושים ועל מה אנחנו משלמים. שלא נמצא את עצמנו תחת טרור פסיכולוגי. קלף המיקוח הכי משמעותי שלנו הוא החזרה לצפון הרצועה, כי זה הדבר שהכי חשוב לחמאס. אם ניתן אותו עכשיו תמורת 40 חטופים, מה יהיה כשנגיע לסבב הבא בלי שום קלף מיקוח?".

על המטרה המרכזית של חמאס במלחמה, אמר השר כי חמאס חותר לסיום המלחמה. "זה לא יקרה, אנחנו לא נעשה את זה כי אנו לא רוצים לרסק לעצמנו את ההרתעה. אנו מדברים על הפסקת אש זמנית והחזרת חלק מתושבי צפון הרצועה. בעסקה, לנו חברי הכנסת, אין זכות הצבעה. זה לא עובר דרך הכנסת, לפני שאני מציב קווים אדומים אני צריך לשמוע ולהבין את כל השיקולים".

עוד התייחס סעדה על הבחירות ואמר: "בזמן מלחמה צריך לאחד את העם ולא צריך להקדים את הבחירות. אנחנו עוד צריכים להיכנס לרפיח ולהילחם בצפון בחלון זמן של שנה-שנה וחצי". עוד אמר סעדה לגבי השר לביטחון פנים: "הסוגיה היא האם נכון לחקור שוטרים מהרגע להרגע, התשובה היא לא. האם השר צריך ללכת ללוות שוטר? אני לא חושב שזה נצרך, לא חושב שזה מוסיף, אבל זה לא אסור. כל אזרח במדינת ישראל יכול להגיע לשערי מח"ש".

עריכה: אליעזר בן יהודה