ראש התוכנית לביטחון לאומי באוניברסיטת חיפה פרופ' גבי בן דור, התראיין היום (שני) ברדיו צפון 104.5FM, והתייחס לתגובה הישראלית האפשרית נגד איראן. "אנחנו יודעים שאנחנו חייבים תגובה מתישהו והאיראנים יודעים שאנחנו חייבים להם תגובה, אז תנו להם לחשוש", ציין. 

בעוד איראן מנסה לייצר משוואה חדשה - יש לה פצצה מתקתקת מתחת לאף
לא מה שציפינו: חלקים במפלגה הרפובליקנית התנגדו למימון סיוע לישראל

עוד ציין: "הם כבר רועדים, הם פוחדים שנפגע ביכולות שלהם לספק דלק. כמו כן, טען כי יש להסתמך על שיתוף הפעולה עם מדינות אחרות: "כשישראל יכולה להיעזר באחרים היא צריכה להיעזר באחרים, עשינו זאת בהצלחה בשבת האחרונה".

"הדבר העיקרי הוא לנצל את מה שהצלחנו לנכס מהאירוע הזה, להגדיל את הלגיטימציה הבין לאומית שלנו ולהגדיל את הקואליציה שעובדת איתנו, ולהגדיל את הדבר שאותו רצו למנוע מאיתנו החמאס וחבר מרעיו ב-7 באוקטובר שזה להתקדם לעבר הבנות עם הסונים בהובלת האמריקנים ולנסות להתקדם למצב שיביא קץ ליכולות של איראן לחרחר ריב ומדון באזור. חושב שזאת המטרה האמיתית בינתיים", הוסיף. 

תיעוד היירוט מאיראן, דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

יחד עם זאת, הדגיש כי "אנחנו לא תלויים בקואליציה, אנחנו נעזרים בה, אנחנו מגנים על עצמנו, ראינו את זה גם באירוע בו הקואליציה עזרה לנו, למה לנו להישען רק על עצמנו אם אפשר להישען על מישהו אחר?". בנוסף, הביע התנגדות לפינוי התושבים מהיישובים הסמוכים לגבול הצפון: "חושב שזו שגיאה, חושב שזו הייתה החלטה של מדינאיים שלא חשבו על זה עד הסוף ופעלו מתוך פאניקה".