בריאיון שנתן הבוקר (שלישי) שר העלייה והקליטה אופיר סופר לתכנית 'שבע-תשע' עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, דיבר על אופי התגובה הישראלית הנדרש למתקפה האיראנית: "אנחנו מוכרחים לשנות את המשוואה, לא יכולים לחיות עם מפלצות שגדלות לנו לא מצפון, לא מדרום ולא מרחוק. היינו בסרט הזה. יש כללים שחיינו איתם עד כה בעשורים האחרונים, אנחנו צריכים לדעת לצאת מהם. היציאה מהם דורשת תחבולה, חוכמה, הרבה תבונה".

חרדה ודאגה ברחובות טהרן: האיראנים חוששים ממלחמה עם ישראל
"לקחת את החוק לידיים": הפתרון של הסנאטור להפגנות הפרו-פלסטיניות

שר העלייה והקליטה אופיר סופר  (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
שר העלייה והקליטה אופיר סופר (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

סופר הרחיב וטען כי "המציאות שנוצרה כאן היא בהחלט מציאות שאנחנו לא יכולים לקבל אותה, היא מייצרת משוואה אחרת, ובכלל לאחר שבעה באוקטובר אנחנו צריכים לבחון כל מיני עקרונות שעמדו במרכז תפיסת הביטחון של ישראל, אולי גם לדעת לשדר את זה נכון לעולם. התנהגנו פה בעשורים האחרונים כאילו היינו מעצמה קטנה, זה נכון בהיבטים מסוימים, אבל זה לא נכון ביחס למציאות הים תיכונית. אנחנו במציאות של מעטים מול רבים, ועם זאת, ראינו צבא שידע לתמרן היטב בחצי שנה האחרונה, אותו דבר אפשר לומר על מערכת ההגנה האווירית. עוד דבר נוסף זה הסיפור של הקואליציה, שבעצם אנחנו בניגוד למה שאמרתי לפני כן, אנחנו לא לגמרי לבד".

כשנשאל לגבי האם הדבר עלול להרחיב למלחמה אזורית, השיב: "עלול לקרות הכול. זה חלק ממאזן ההרתעה, שמדברים על מה עלול, ומי שיושב ורואה את הערכת המצב לנגד עיניו, רואה את התמונה - העלול זה חלק מהמשחק שאנחנו צריכים לדעת לקחת אותו בחשבון, זה נקרא ניהול סיכונים, הערכת מצב. את זה עושים מי שיושבים בקבינט המלחמה או אלו שמתכננים את ההתקפה. הדברים האלו צריכים להילקח בחשבון, אבל להיות נכון לקרב זה חלק מהדאגה לשלום".

לקראת סיום סופר התייחס לחזיתות שצריכה ישראל להילחם בהן: "בסופו של דבר אנחנו צריכים לדעת לנהל את החזיתות. לפעמים יש לנו ברירה ולפעמים אין. נכנסנו להילחם בעזה כי הבנו שאין לנו ברירה, לפעמים צריך להקדים את הברירה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm