מתקרבים לקראת הכניסה לרפיח? אמש נודע כי במהלך היממה האחרונה צה"ל החל להעלות את רמת המוכנות לקראת הפעילות הקרקעית הנרחבת בעיר רפיח שבדרום עזה ובמחנות במרכז. הרעיון המבצעי העיקרי אושר על ידי המטה הכללי של צה"ל ושר הביטחון, והוצג לקבינט הביטחוני.

הקונספציות של ישראל וארה"ב שוב קרסו: "התמקדו באיום הגרעיני על חשבון האיום הבליסטי"
ההקלטות של איילת שקד ואפי נוה חשפו איך נתפר מינוי של נשיא בימ"ש

לפי הנחיית אגף המבצעים של המטכ"ל, בשלב הראשון, כוחות לוחמים, שהחלו לתגבר את מרחב אוגדת עזה, יפעלו נגד תאי טרור פעילים בצפון ומרכז רצועת עזה.

בהתאם, הצבא החל לתגבר אתמול כוחות ארטילריה, נגמ"שים, חדרי מלחמה ניידים, מפקדות וכלי רכב ממוגנים באזור אוגדת עזה.
"צה"ל מעולם לא ויתר על אופציית הסיכול הממוקד ברצועת עזה כנגד בכירי חמאס, כולל במהלך המשא ומתן - ובטח לא על התמרון לעבר מחנות המרכז ורפיח. כבר בשלב הזה יש הישגים לאוגדה 162, וההישגים יתגברו בימים הקרובים באזור מרכז הרצועה", מסר אחד הגורמים הביטחוניים.

ישיבת היערכות בנושא הכניסה לרפיח בהשתתפות יואב גלנט, אייל זמיר, רסאן עליאן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ישיבת היערכות בנושא הכניסה לרפיח בהשתתפות יואב גלנט, אייל זמיר, רסאן עליאן (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

עוד אמר גורם ביטחוני כי "למרות הביקורת על נסיגת הכוחות מחלקים ברצועת עזה, נוצרו לצה"ל הזדמנויות מבצעיות בהתאם לתכנון שלנו".
בנושא נוסף: משפחות החטופים הביעו אתמול תסכול רב בעקבות סירובו של ארגון הטרור חמאס להצעה של ישראל בתמיכת המתווכות להשבת יקיריהן. בעקבות הודעת חמאס כי הוא מוכן להשיב 20 חטופים בלבד "מסיבות הומניטריות" במקום 40, יחד עם הצבת דרישות נוספות, פחתו הסיכויים לביצוע עסקה בזמן הקרוב.

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

אחת החטופות ששוחררו לאחר 53 ימים מהשבי, נורלין בבדילה, סיפרה אתמול כי "בחדר הקטן שבו הוחזקנו, ראיתי את התמונה של גלעד שליט". בראיון לקרן נויבך, בתוכנית "סדר יום" ברשת ב', סיפרה בבדילה כי "הם היו חמישה מחבלים שכיוונו את הנשק שלהם אליי ואמרתי להם 'לא אותי'. הראיתי להם את הצלב ואמרתי להם שאני פיליפינית. לקחו אותי באוטו, הייתי שם לבד עם גופות של נרצחים ישראלים בטנדר מאחורה".

הלילה נמשכה הפעילות המבצעית ברצועה, כאשר כוחות צה״ל פועלים בין היתר במחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה. אמש דיווחו בעזה כי שבעה פלשתינים נהרגו בתקיפת בית ברפיח. 

הבוקר התיר דובר צה"ל לפרסום כי לוחם מיחידת שלדג, נפצע אתמול באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה.