מלחמת חרבות ברזל: סא"ל (מיל') אלון אביתר, מומחה לזירה הפלסטינית, שוחח היום (רביעי) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103fm על החיסול של מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית בכוח רדואן ופרש את משנתו בנושא.

"סנקציות ובליץ דיפלומטי": מסתמן כי תגובת ישראל באיראן תהיה סימבולית
"לא להסלים את המצב": ישראל תימנע מתגובה באיראן? הרמז של דרעי

בפתח הראיון אמר: "אנחנו צריכים להסתכל מעבר לעניין החיסול עצמו על התמונה היותר כוללת מול חיזבאללה, אפילו מאז התקיפה האיראנית, אנחנו רואים עלייה בביטחון העצמי גם של חיזבאללה. בניסיונות לפגע גם בצה"ל וגם בתוך ישראל, ראינו גם ביומיים שלושה האחרונים מטחים גדולים, ירי של כטב"מים".

"הצפון מתחיל כבר לקבל מונחים אחרים בכל מה שנוגע להיקף הלחימה", המשיך. "מבחינת ישראל, ישראל בשבועות האחרונים פוגעת באופן די מוצלח בדרג בינוני פלוס של מפקדים בחיזבאללה. מה שאנחנו רואים בלבנון זה ניסיונות נוספים של צה"ל לפגוע בדרגי ביניים פלוס, יש גם מהצד השני ניסיונות של חיזבאללה גם עליה בהיקף האש, גם מבחינת מרחב האזורים. הפוקוס זז לצפון, גם בהיקף הלחימה, בעצימות, במתח ובוודאי בעומק השיתוק".

"אני לא בטוח שהאיראנים לחצו בכל הכוח על חיזבאללה להיכנס פנימה למערכה, ברורות להם המשמעויות - תגובה ישראלית לעומק לבנון. איראן נכנסה לתוך המערכה בפתיחת חזית ומשוואה חדשה באופן כזה שהוא מספק אינטנסיביות בפני עצמה מבלי הכרח להכניס את חיזבאללה לעניין באופן מלא", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "האיראנים, מה שהם יצרו בזכות המתקפה, הם החליטו לעמוד באופן פומבי, ישיר, לפתיחת חזית בהיקפים מסויימים בשלב הזה מול ישראל. מה האיראנים אמרו? כל פעילות ישראלית משמעותית בסוריה ולבנון, אנחנו יכולים להגיב, פתחנו את הערוץ בעניין. האיראנים לא ישתקו יותר על פגיעה בנקודה צבאית כזו או אחרת, פרסונלית או לא, בסוריה. היום אנחנו נהיה ערוכים או נצטרך להתמודד עם תקיפות איראניות הרבה יותר משמעותיות".

"עכשיו זה לא יהיה מס שפתיים, האיראנים ירגישו מספיק בטוחים באופן כזה שיאלץ את ישראל להימנע מפעולות שהיא ראתה לנכון לבצע בשעותו כשלא היו תגובות", הסביר. "הסיפור של חיזבאללה, חיזבאללה מקבל ביטחון עצמי כארגון בפני עצמו, ללא צורך בהכרח להיות מושפע מלחץ איראני. הוא חוטף אבל גם מחטיף, אתם רואים מה קורה בגבול הצפון - חיזבאללה גוזר הישגים לא מבוטלים בכלל".

תיעוד פגיעת הטיל האיראני בבסיס נבטים (צילום :דובר צה"ל)

בסיום הראיון סיכם: "הוא מבין גם להערכתי שישראל לא תמתח את המערכה מעבר לגבולות הקיימים, לא תגיע לאזור ביירות, לא למכרזי השליטה, לא תפגע בנסראללה. מבחינתם, יש מרחב שלם של המשך ירי על ישראל ושיתוק הגבול הצפוני עד הודעה חדשה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm