שבועיים לאחר חיסול הבכיר האיראני בדמשק, בסוף השבוע הגיבה איראן במתקפה חסרת תקדים של כטב"מים וטילים בליסטיים לעבר ישראל. כעת הכדור במגרש של ישראל, ועיני העולם נשואות לירושלים במתח ובחשש להידרדרות ביטחונית במזרח התיכון כולו. ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) אמר היום כי "אנחנו לא במצב שבו לא יודעים איפה נתקוף, אלא בוחרים את העיתוי".

"אין אמת בטענות דובר צה״ל": הנזק שהצליחה לחולל המתקפה האיראנית בישראל
גם מחוץ לאטמוספירה: הטיל האמריקאי ששינה את המשוואה מול איראן נחשף

"מה שאני יודע בוודאות, יש הרבה מסירת מידע לא נכון, זה גם חלק משיקולים מבצעיים", הבהיר בריאיון לענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. "בסוף גורם ההפתעה הוא גורם משמעותי, ויש מעט מאוד אנשים שיודעים בדיוק מתי. אני בטוח שאלו שיודעים לא אומרים את זה בתקשורת".

"אנחנו מוכרחים להגיב ותגובה משמעותית, אבל מבחינת איך, איזה מטרות, אני לא יודע, וזה לא דבר שנדבר עליו בתקשורת", המשיך. "אני חושב שזה חלק משיח לגיטימי ששואלים אותנו, אני לא חושב שיש פה עניין של לחץ. אני חושב שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לא להגיב, אבל אני כן יודע שהשאלה של העיתוי ואופן התגובה, זו שאלה שיודעים אותה מעט וטוב שכך".

יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יירוט טילים איראניים (צילום: REUTERS/Amir Cohen)

בתוך כך, ארצות הברית ממשיכה לדחוק בישראל שלא להסלים את המתיחות, ולהערכת גורמי מודיעין התגובה הישראלית תהיה מוגבלת בהיקפה. רשת CNN דיווחה אתמול כי ישנו מודיעין אמריקאי שמצביע על כך שישראל סבורה כי היא חייבת להגיב בפעולה כלשהי, בהתחשב בהיקף חסר התקדים של המתקפה האיראנית והיא נוטה לבצע תקיפה צרה ומוגבלת. עד כה, ישראל לא נתנה לארצות הברית עדכון רשמי לגבי מה עשויות להיות תכניותיה ומתי הן עלולות להתרחש, אמר בכיר בממשל.

"אנחנו מקווים שהם יתנו לנו אזהרה כדי שנהיה מוכנים להגן על אנשינו, חברי כוחות הביטחון וגם אלה שלא ברחבי האזור", אמר פקיד הממשל. "אבל אין שום ערובה שהם יתנו לנו התראה מספקת מראש, והם יודעים שכאשר הם יתנו לנו עדכון, אנחנו צפויים להביע שוב את ההתנגדות שלנו לכל מה שהם עומדים לבצע".