מנהל התכנית ללימודי איראן במרכז ללימודים אזוריים, ד"ר נביל אלאטום, התראיין ל"אל חדאת'" הסעודי והתייחס לשאלת תגובת ישראל לאחר תקיפת איראן. 

ח"כ מהליכוד רומז: היקף התגובה לתקיפה האיראנית כבר נקבע
פוטין במסר חד משמעי לישראל: "הימנעו מתקיפה באיראן" | דיווח

"אני סבור שהתזמון מתאים לישראל להגיב, זאת היות שההתקפה מהווה הזדמנות היסטורית לטיפול בפרויקט האיראני, בין אם מדובר בפרויקט הגרעין או בפרויקט הטילים או בפרויקט הכטב"מים", אמר. "הישראלים זה שנתיים נוקטים באסטרטגיית ראש התמנון, דהיינו העברת העימות לתוך איראן וביצוע מבצעים ישראליים איכותיים, לרבות מבצעים רגישים כמו גניבת ארכיון הגרעין של איראן והתנקשויות שיטתיות בחייהם של מדענים ומפקחים רבים על תוכנית הגרעין האיראנית. האחרון שבהם היה מוחסן פח'ריזאדה, בלב הבירה טהרן, והתנקשויות בחייהם של למעלה מ-37 בכירים בולטים במשמרות המהפכה החל מחוסיין המדאני, רזא מוסווי וכו'". 

"אולם", טען, "כל זאת היה כחלק מההתמודדות של ישראל בשל החשש ומורת הרוח שלה מתוכנית הגרעין. הפעם זה לא שונה? שהרי איראן תקפה בתוך ישראל למרות הפלת מרבית הכטב"מים והמטוסים ומדובר במשהו שונה".

עוד הוסיף: "ישנו רצון חסר כל רסן בישראל לדעתי להגיב בדרך כלשהי, בפרט מכיוון שאיראן הכריזה מלחמה ישירה נגד ישראל ועל כן הם רוצים לנצל זאת כהזדמנות מול האזור ומול היריבים, שכן ישראל שואפת לשלב חדש שכותרתו תהליך נורמליזציה עם מדינות ערב וניסיון להראות את עצמה כחזקה וכמסוגלת להגיב לאיראן במידה שזאת תנסה בעתיד להגיב להסכמי או לתהליכי נורמליזציה.

"דבר חשוב הוא שנתניהו נמצא במצב שאין לקנא בו עליו שכן הוא רוצה תמיכה מדינית, צבאית וביטחונית נוספת. בנימין נתניהו רוצה להישאר בשלטון ורוצה לאחות את השורות בממשלתו מאחורי הנהגתו ולהצטייר כבעל כריזמה המסוגל להתמודד עם האיומים לאור הירידה בפופולריות שלו ובצל זעם דעת הקהל האזורית והבינלאומית בעקבות פשעי ישראל כתוצאה מהתוקפנות נגד עזה ועל כן הוא רוצה לגרוף רווחים רבים שכן ביום שאחרי המלחמה הזאת נגד עזה נתניהו יתייצב בפני ועדת החקירה שמאשימה אותו בשוחד וייתכן שהוא יושלך לכלא.

"בנוסף לכך סעד א-דין, אפילו המנהיגים הפוליטיים בישראל שואפים לרשת את נתניהו ולשבת על כיסא ראש הממשלה בישראל ובפרט שר הביטחון והם רוצים להגשים הישגים צבאיים. אני סבור שזאת הזדמנות פז עבור הישראלים להגיב לאיראן ושהתקיפות בעומק איראן לא ייפסקו".

נעשה באמצעות ביירון: חברת תרגום