רועי כהנוביץ', מומחה לאיראן ומחבר הספר "איראן והמפרץ הפרסי" שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5FM וניתח את מאזן הכוחות באזור, לאחר תקיפת איראן בליל ראשון. "איראן משקיעה כל שנה 50-60 מיליארד דולר ב'כוח ההתנגדות' הצבאי, אך עדיין לא משיגה עליונות טכנולוגית על ישראל", אמר.

"ברור שהישראלים החליטו להגיב": בריטניה מנסה למנוע תקיפה באיראן
אסטרטגיה סדורה לתגובה לאיראן? "הממשלה מתחמקת מזה כל הזמן"

לדבריו, "כל מה שאיראן עושה זה ליצור הגמוניה איראנית באזור והשפעה דתית בעיקר. מאחר והם אינם ערבים, הם יכולים לתת אך ורק מעטפת דתית של האיסלם, זה גם הבסיס שלהם לחיבור לארגונים מסביבנו כמו חמאס, והג'יהאד האיסלמי".

בהמשך התייחס לסנקציות החמורות שהוטלו על איראן מאז ארצות הברית עזבה את הסכם הגרעין, ואיראן חזרה להעשיר אורניום. "לא יודע אם הם הצליחו להתגבר במאת האחוזים, הם נקטו בשיטה שנקראת 'כלכלת התנגדות', השתמשו במוחות הקיימים באיראן, וזה איפשר להם להשאיר את הראש מעל המים".

הוא הוסיף: "אסור לשכוח גם שגרמניה, סין ומדינות אחרות עמדו לצידה של איראן", הוסיף: "הם משקיעים הרבה מאוד משאבים הנדסיים בכל מה שקשור בפיתוח הנדסה לאחור של כטב"מים. הם לוקחים יכולות אקדמיות מחקריות לעולם התעופה".

התקיפה האיראנית מעל אל-אקצא בירושלים (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה האיראנית מעל אל-אקצא בירושלים (צילום: רשתות ערביות)

בסיום דבריו התייחס גם לתגובה הישראלית לתקיפה בסוף השבוע, ואמר: "אני חושב שגם אנחנו צריכים לנהוג בקור רוח ושיקול דעת. באיראן יש דריכות מאוד גדולה, יש בהלה, רואים את זה בתקשורת שלהם, בתורים בתחנות דלק, הריאל שקורס תחת הדולר. יש בהלה באיראן, ממש כמו שהם עשו לנו במשך שבועיים לוחמה פסיכולוגית עכשיו זה קורה לצד השני".