לקראת פסח ובצל תקופת המלחמה, תעניק הקרן לידידות, באמצעות 'האגודה למען החייל' ואכ״א, תווי קנייה -  בשווי של כחמישה מיליון שקלים למעל עשרת אלפים חיילים בודדים וזכאים לסיוע כלכלי. התווים על סך 500 שקלים לכל חייל - נועדו לסיוע לחיילים ולבני משפחותיהם לקראת החג, במיוחד בצל תקופת המלחמה שמציבה לחיילים הבודדים וזכאי הסיוע הכלכלי אתגרים נוספים.

חטיפת הספינה הישראלית זו רק ההתחלה: התוכנית הגדולה של איראן נחשפת
פגיעה ישירה במבנה בערב אל עראמשה שבגליל; שישה נפגעו, אחד במצב קשה | צפו בתיעוד

התווים יכולים לשמש לרכישות מזון, הלבשה, הנעלה, ספורט מוצרי חשמל ועוד, וזאת בהתאם לצרכיהם. את התו הייעודי יוכלו החיילים למשש בסניפי ובאתר רשת "שופרסל", ובלמעלה מ-100 חנויות ואתרי אונליין נוספים, כמו כן ניתן יהיה לממש את התווים גם ברשת "כוורת" הפרוסה בכל בסיסי צה"ל. סגלי התש יעבירו את התווים גם ללוחמים שמשרתים בעזה כדי שאלו ישמשו אותם עם יציאתם לריענון.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "רבים מהחיילים שבימים אלה עסוקים בלהגן על כולנו, צריכים בעצמם סיוע. בכל שנה, אנו בקרן לידידות גאים לשתף פעולה לקראת פסח עם עבודת הקודש שעושה האגודה למען החייל בסיוע לחיילים בודדים ואחרים עם תווים לקראת החג. השנה, הסיוע לחיילים מקבל מבחינתנו משמעות עוד יותר גדולה. חשוב שאף חייל לא יישאר בלי עזרה ובלי היכולת לממן עבורו את מה שהוא צריך לקראת פסח. אנו מודים לתורמים שלנו ברחבי העולם שמאפשרים לנו לתת את הסיוע הזה".

יו״ר האגודה למען החייל, האלוף (במיל׳) יורם יאיר (ייה): ״בימים אלה יותר מתמיד האגודה למען החייל, מממשת מחויבותה לסייע ולתמוך בחיילי צה״ל. אנו פועלים בכל הגזרות כדי לעזור ולהקל ככל הניתן על חיילי צה״ל ובמיוחד החיילים הבודדים בהתמודדותם המורכבת בתקופה זו. הקרן לידידות היא שותפה נאמנה ומשמעותית לפעילות זו ואין מילים להביא את הערכתנו ותודתנו לה. 

אודות - הקרן לידידות

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל הפכה הקרן לידידות לגוף הפילנטרופי המוביל בסיוע למען המלחמה. הקרן פעלה מיידית והעבירה תוך שבועיים סיוע ומענקים למעל 4,000 משפחות מפונים, מעל 400 משפחות חיילים שנפצעו, וחילקה חבילות מזון בכל רחבי הארץ.

החל מהיום הראשון למלחמה ובאופן מיידי יצרו גורמי הקרן קשר עם כל השותפים - ראשי רשויות העוטף, פיקוד העורף, האגודה למען החייל, בתי החולים ברחבי הארץ, ארגוני המזון ובתי התמחוי, מד"א, איחוד הצלה ועוד.

כל זאת על מנת להבין את הצרכים ולתמוך בהתאם. עד כה הקרן סייעה במעל 80 מיליון שקל הכוללים שכפ"צים, אפודים, קסדות, מיגוניות, רכבים ממוגנים ועוד.

התקיפה האיראנית: יחידת הבקרה האווירית הדרומית של חיל האוויר (צילום :דובר צה"ל)