מלחמת חרבות ברזל: סאיל סעד, יו"ר הוועד המקומי ערב אל עראמשה, שוחח היום (חמישי) עם אודי סגל וטל שלו בתוכניתם ב־103fm וסיפר על מצב היישוב על רקע המצב הביטחוני הקשה והמתיחות הגוברת בגבול הצפוני.

מחשש שישראל תתקוף: הצעד החריג של איראן שמסבך את החות'ים
החשש האיראני: "שום דבר לא מרתיע את טהרן חוץ מתקיפות ישראליות"

"בהתחלה 20 אחוזים מיישוב פונו, עכשיו עברו ארבעה חמישה חודשים שהם בבית מלון, ולפני חודש התחילו לחזור חלק מהתושבים", עדכן. "כרגע יש יותר מחצי מהתושבים שנמצאים ביישוב. עבר הרבה זמן, אין סוף לעניין. אנשים היו בבית מלון, אבל נמאס להם. יש הרבה אנשים שהפסידו את מקום העבודה שלהם, שנכנסו למצב כלכלי מאוד קשה. היו חייבים לחזור לבית שלהם, לעבודה שלהם, לאזור שלהם".

עוד סיפר כי "אחרי האירוע שהיה אתמול, אני בטוח שיש הרבה אנשים ששוקלים לעזוב את הכפר עוד הפעם. אמצעי מיגון, כל בית יש בו ממ"ד, ויש מקלט ציבורי בכל שכונה. שלושה ארבעה מקלטים ציבוריים. יש חרדה, אי ודאות, פחד, מצב נפשי מאוד קשה לכולם. האירוע אתמול היה מאוד קשה, אני מאחל החלמה מהירה, אבל האירוע הזה היה מאוד חריג. הכניס את האנשים ללחץ, ובגלל זה מי שחזר עכשיו שוקל עוד הפעם לעזוב את הכפר".

כמו כן, כאשר נשאל מה ציפייתו מהמממשלה, השיב: "כולנו מצפים לשלום, כולם רוצים שלום, נחיה במזרח התיכון שרק שלום ואהבה בין העמים. הציפייה שלי מהממשלה, הכי טוב הסכם מדיני ללא מערכה צבאית ומלחמה. מי רוצה מלחמות? אף אחד. הממשלה, את האמת, לפי דעתי היא נכשלה, היא לא יודעת לעשות מלחמה ולא יודעת לעשות שלום".

אוגדה 162 על רפיח (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"אף אחד לא בא ליישוב, זה מקום מסוכן, ובצדק מי שמפחד לעלות. זה גם קו אש, 200 מטרים מהגבול, אני מבין", אמר והוסיף: "אנחנו מקווים, כולנו, שזה ייגמר בטוב, בהסכם מדיני, וכל אחד יחזור לבית שלו, לכפר שלו, ליישוב שלו, למושב שלו, אבל איך שאני רואה את המצב המצב הולך ליותר גרוע מיום ליום", סיכם.