19 בני אדם נפצעו אתמול (רביעי) כתוצאה מפגיעה ישירה של כטב"מים וטילי נ"ט של חיזבאללה במתנ"ס בכפר ערב-אל עראמשה בגליל המערבי. מתוכם, גם חיילי צה"ל נפצעו: לוחם אחד באורח אנוש, חמישה לוחמים נפצעו באורח קשה ושמונה נוספים באורח קל-בינוני. מהתחקיר הראשוני עלה כי חיזבאללה ביצע מארב ותצפיות מהכפר דיר חארפה בדרום לבנון בטווח של 3 ק"מ מהגבול עם ישראל. 

"הממשלה נכשלה - זה מקום מסוכן": תושבי הצפון איבדו אמון | האזינו
בחיזבאללה חושדים: זה הגורם שמדליף לישראל ומוביל לחיסול אנשינו

בראיון ל-"מעריב" עלי פח׳רי, בן דודו של חייל המילואים וחבר כיתת הכוננות של הכפר שנפצע באורח אנוש, סיפר על השתלשלות האירוע אתמול.

"מתחילת המלחמה, צה"ל משתף פעולה עם כיתת הכוננות של הכפר שלנו כדי לשמור ולהגן על התושבים. דקות לפני תחילת האירוע, שבעה מחברי כיתת הכוננות היו בתדרוך ובהערכת מצב עם מספר קציני וחיילי צה"ל בתוך המתנ"ס. כאשר שניים מחברי כיתת הכוננות יצאו מהמתנ"ס כדי להביא קרטון מים, החל הירי המאסיבי לעבר המתנ"ס. גם צעירים עוברי אורח, שנכנסו לתפוס מחסה במתנ"ס, נפגעו מהירי לעברו.

"במהלך האירוע, אחותי התקשרה אליי להגיע מהר מאחר שידעה שבעלה נמצא שם וחששה. תוך 50 דקות הגעתי למקום - והאירוע היה עדיין בעיצומו. שמענו רק צרחות וראינו עשן כבד שעלה מהמקום, והיה קושי רב לבצע חילוץ של מד"א ולתת מענה רפואי לפצועים - מאחר שירי הטילים לא נפסק גם שעה לאחר תחילת האירוע. נשמעו אזעקות אחת אחר השנייה, לכן הצוותים הרפואיים נאלצו להתגונן ולתפוס מחסה, וכך גם כל מי שניסה לחלץ את הפצועים. הייתה זו התקפה קשה וארוכה מאוד".

הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)
הכטב''ם המתאבד שפגע בערב אל עראמשה (צילום: רשתות ערביות)


"בן הדוד שלי, חבר כיתת כוננות שנכח גם בהערכת המצב - נפצע בכניסה למקלט. כל הרסיסים והחלקים של הטילים חדרו לעיניו, לפניו ולראשו. לאחר זמן מה, הצליחו לפנות את הפצועים והצירים בכניסה וביציאה מהכפר נחסמו לטובת פינוי הפצועים באמבולנסים. בן דודי הובהל לחדר הלם, חיפשנו אותו במשך שעה וחצי - ונשארנו איתו עד הלילה", מספר. "היה אתמול בכפר תחושה של סרט אימה - אווירה של פחד, חרדה ולחץ. היו צעקות וזעקות של הפצועים לפני ותוך כדי הפינוי - כאוס שלם. תוך כדי החילוץ המשיך ירי הפגזים של חיזבאללה - שניצל את הפינוי כדי לנסות לפגוע בעוד אנשים. חווינו אירוע קשה מאוד, חלק מהפצועים והנוכחים שם עדיין בהלם", מתאר.

עוד מוסיף לעדכן על מצב של בן דודו, הפצוע הקשה ביותר באירוע: "היינו אתמול בבית החולים מ-3 בצהריים עד 1 בלילה. בן דודי עבר במשך 10 שעות 3 ניתוחים מורכבים, יש לו פגיעה קשה בראשו. לצערי, הוא עדיין מונשם ומורדם בטיפול הנמרץ - ואנחנו מתפללים שירגיש טוב ויחזור להכרה במהרה. בשירות הסדיר שלו, הוא נפצע גם כן, בעת שירותו ביחידת הגדס"ר הבדואי בגבול עזה בשנת 1993. הוא עלה על מטען צד באחד הצירים בעזה, היה מאושפז בביה"ח סורוקה במשך 4 חודשים עם כוויות בדרגה 3. הוא התאושש אז - ואנו מקווים שיתאושש גם מהאירוע של אתמול בהקדם". 

הוא ממשיך ואומר כי גם היום האש של חיזבאללה לא פוסקת: "מהבוקר, היו בין 4 ל-5 התרעות על כניסת כלי טיס ליישוב. גם ברגע זה אנו נמצאים במרחב המוגן בתוך הבתים בכפר. אנחנו במלחמה קשה ומתישה, אך היישוב הבדואי שלנו קיים עוד מלפני קום המדינה - והוא יישאר כאן וימשיך להוות כחוד החנית של הצפון. זו המציאות שלנו ונגזר עלינו להיות פה. אני מתפלל שבן דודי וכל התושבים והחיילים שנפצעו יבריאו במהרה".