במקביל לדיווחים על תקיפת ישראלית על מטרות באיראן, גורם צבאי בסוריה אישר היום (שישי) כי ישראל תקפה אתרי הגנה אווירית סורית בדרום המדינה.

פצצה גרעינית? "אם איראן תתקוף לא נוכל להסתפק רק בהגנה מהסוג שלנו"
התקיפה באיראן באמת הייתה "דרדל'ה"? "הפעולה לא הכאיבה להם"

"בערך בשעה 2:55 לפנות בוקר, האויב הישראלי פתח בתוקפנות בטילים מכיוון צפון פלסטין הכבושה, כשהוא מכוון לאתרי ההגנה האווירית שלנו באזור הדרום, והתוקפנות הובילה לאובדן מהותי", אמר המקור.

דיווחים בתקשורת קבעו כי התקיפות האוויריות כוונו לעמדות של צבא סוריה בנפות סואידה ודרעא בדרום סוריה. הפשיטות על דרום סוריה כללו שדות תעופה של אל-ת'אלה באסוויידה, "עזרה" ו"אל-ת'אלה".

כזכור, בארצות הברית ובאיראן דיווחו על תקיפה ישראלית שבוצעה נגד בסיס חיל האוויר באספהאן. לפי הדיווחים, שמגיעים עד עתה מהתקשורת הזרה, ישראל תקפה באמצעות טילים ששוגרו מחוץ לשטח האווירי של איראן, וכטב"מים ששוגרו מתוך שטח המדינה. 3 גורמים באיראן אישרו לניו יורק טיימס שנגרם נזק לבסיס. המרחב האווירי בטהראן נסגר זמנית ונפתח. דיווחים על תקיפות שבוצעו גם בסוריה ובעיראק.

מפרטי האירוע הידועים עד כה, מתקני הגרעין של איראן לא היוו יעד כחלק מהמתקפה הישראלית. בארצות הברית דיווחו כמה כלי תקשורת, במקביל לסוכנות הידיעות רויטרס, כי ישראל עדכנה מראש את האמריקנים בהחלטה לבצע התקפה בטווח של 48-24 שעות. עד עתה בישראל לא פורסמה התייחסות רשמית למתקפה, אך שני גורמים ביטחוניים רשמיים מישראל אישרו לניו יורק טיימס ובכיר נוסף אישר לוושינגטון פוסט שאכן בוצעה תקיפה בשטח איראן. לדברי אותו בכיר ישראלי ששוחח עם הוושינגטון פוסט, מטרת התקיפה הייתה להעביר את המסר שלישראל יש את היכולות לתקוף בשטחה של איראן.