חמש רקטות נורו היום (שלישי) לעבר העיר שדרות ועוטף עזה, אזעקת צבע אדום הופעלה. ארבע רקטות יורטו והחמישית נפלה באתר בנייה בעיר. בעקבות הנפילה, מחסן של בית בעיר נפגע ועלה באש. כוחות כבאות וגורמים נוספים שפעלו במקום השתלטו על השריפה. צה"ל תקף את מקורות הירי. 

"שקר גדול": דובר חמאס במסר לישראל לרגל היום ה-200 למלחמה

דובר צה"ל בערבית פרסם הודעה ובה נכתב: "אזהרה דחופה לנוכחים באזור בית לאהיה בגושים מס' 1778, 1774, 1761-1765, אתם נמצא באזור לחימה מסוכן. צה"ל יפעל בעוצמה רבה כנגד תשתיות טרור וגורמים חתרניים באזור. למען שלומכם ביטחונכם, צה"ל מפציר בכם לפנות לאלתר את השטח ולצאת לכיוון המקלטים המוכרים בגושים מס' 1770, 1766". בעקבות ההודעה, המוני עזתים נצפו עוזבים את אזור לאהיה עם רכבים, עגלות עם סוסים ורכוש.

תושבי שדרות, לצערם הרב, לא הופתעו מהירי לעיר. אור אביטן, תושב שדרות, מסר למעריב: "מה נשתנה הלילה הזה? לא הרבה מסתבר. אחרי שמרבית התושבים חזרו הביתה לשדרות ודווקא בזמן חג 'החירות', קיבלנו שוב תזכורת 'שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו'. אור טוען כי "אנחנו עדיין לא לגמרי בני חורין. לפי איך שהתמונה נראית עכשיו, אולי מלחמת חרבות ברזל קרובה לסיומה, אבל מלחמת ההתשה רק עכשיו מתחילה".