צה"ל תקף וחיסל אתמול בבוקר (שלישי) באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב דרום לבנון את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי עזקול היה מעורב רבות בפעילות המערך, ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור.

"לא נעזוב אותו עד שיהיה טוראי חליוה": אב התצפיתנית שנרצחה רותח על ראש אמ"ן הפורש
"הבנו שחייבים להתקפל הביתה": רגעי האימה בצפון לאחר היירוטים

בנוסף, במהלך הלילה שבין שני לשלישי, חוסל במרחב ארזון המחבל מחמד ח'ליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת תפקידו, עטיה היה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ. במהלך השעות שלאחר מכן, אתמול, נשמעו אזעקות רבות באזור הצפון, כולל בעכו ובקריות. 

"כשנסראללה מבחין בכך שצה"ל חודר למרכזי העצבים של חיזבאללה - ומחסל קצינים בכירים בארגון - הוא יודע שכאשר תפרוץ מלחמה כוללת עם ישראל, הוא יהיה על הכוונת", פירש את אירועי היממה האחרונה פרופ׳ אמציה ברעם, מומחה להיסטוריה של המזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה.

"הוא רואה שהצבא הישראלי פוגע במטרות איכות, מדייק, מזהה מפקדים בודדים - ופוגע בהם באופן נקודתי. הוא מבין שכאשר תהיה הסלמה בלחימה מול ישראל, צה"ל ידע בדיוק איפה הוא, ואיך וכיצד לתקוף ולחסלו. זה מסר קשה מאוד בשביל נסראללה, שמבין שהוא חשוף לפגיעה ישראלית, לכן אין לו אינטרס שהמלחמה תסלים, מאחר שיודעים בדיוק היכן הוא מסתתר. חיסול שני המפקדים השבוע רק מחדד ומעצים למפקדי חיזבאללה את המסר שהם על הכוונת". 

חיסול הבכיר במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בגזרת דרום לבנון. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

על אף סיכול שני המפקדים הבכירים בחיזבאללה, ברעם אומר כי עצימות הלחימה של ישראל כנגד הארגון עדיין נחשבת במסגרת ה'חוקים הבלתי כתובים של המלחמה המוגבלת'. "המפקדים הם מטרה לגיטימית לפגיעה וזה מובן שאם יש לנו הזדמנות לפגוע בהם אנו ננצל אותה. זו אכן פגיעה קשה לארגון הטרור, לכן הם לוחצים קצת יותר על הגז ושולחים כטב"מים. להערכתי, ברגע שישלחו חיזבאללה רקטות לחיפה, זה יהיה קו אדום ויהיה הסימן לפתיחת מלחמה כוללת", אמר.

בהודעה שחיזבאללה הוציא אתמול לאחר שיגור הכטב"מים לגליל המערבי, עכו והקריות, הוא ציין כי התכוון לפגוע במטרה צבאית באזור עכו. "גם לפגוע במטרה צבאית אחרי נהריה - זו פעולה שהיא עדיין במסגרת כללי המשחק של המלחמה המוגבלת וההבנות הבלתי כתובות - מאחר שזה נעשה ללא כוונה לפגוע באזרחים".