מפקדי חמאס תכננו לפלוש לחלקים נוספים של ישראל ולחלק אותה בין מנהיגי הארגון, להרוג מתנחלים ולשלב אחרים במדינה פלסטינית, כך אמר בכיר לשעבר בפת"ח, ששוחח עם עיתונאי "הארץ" שלומי אלדר. הבכיר אמר כי חמאס תכנן זמן רב "להפיל את ישראל", ואף לחלק את השטח למחוזות.

נזק הרסני לטווח ארוך: ישראל איבדה את המקום ממנו יוצאים נשיאי ארצות הברית
"אפס לקיחת אחריות, שום הודאה בטעות": סמוטריץ' סוגר חשבון עם חליוה

"יום אחד מתקשרת אליי דמות מוכרת בחמאס ואומרת לי בגאווה ובשמחה שהם מכינים רשימה מלאה של ראשי ועדות למחוזות שיוקמו בפלסטין".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איאד טען כי הוא לא התייחס ברצינות לדיבורים עד 2021, אז הבין כי "ההנהגה כולה נפלה בשבי הרעיון המופרע של קבוצת סינוואר של קרב כולל".

"הם כל כך האמינו ברעיון שאללה איתם, ושהם הולכים להפיל את ישראל, שהם התחילו לחלק את ישראל למחוזות, ליום שאחרי הכיבוש", אמר, וכינה את יחיא סינוואר "קנאי מטורף".

איאד סיפר כי הוצע לו להיות יו"ר ועדת זרנוגה לאחר הפלישה המתוכננת, "שם התגוררה משפחתי לפני 1948".

לטענתו, הוא דחה את ההצעה "להוביל את הקבוצה שתהיה אחראית על שיקום אזור רמלה-רחובות".

"יצאת מדעתך", אמר איאד לבכיר חמאס וביקש מהם לא ליצור איתו קשר שוב.

באותה שנה שלח סינוואר נאום כתוב ל"הבטחת ועידת העולם הבא" בחסות חמאס, בהשתתפות קבוצות פלסטיניות אחרות, ובחן את ההכנות לניהול עתידי של מדינה פלסטינית רחבה יותר לאחר שישראל "תיעלם".

יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
יחיא סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

מנהיג חמאס אמר אז כי כיבוש "מדינת הציונים" "קרוב כעת יותר מאי פעם" וחזר על המאמצים להביא לידי מימוש "החזון האסטרטגי" של חמאס ותוכניותיה ל"מה שיבוא אחריו".

בין התוכניות שדווחו היה מסמך עצמאות שיהווה "המשך ישיר להסכם "עומר בן אל-ח'טאב" בדבר כניעת ירושלים הביזנטית לכובשים המוסלמים שהתרחשה ככל הנראה בשנת 638", מטבע חדש, וקריאה למדריך ליישוב מחדש של פליטים המבקשים לשוב.

הוועידה המליצה גם על כללים לטיפול באוכלוסייה היהודית, כולל הגדרה מי ייהרג, מי יועמד לדין ומי יורשה לעזוב או להישאר ולהשתלב במדינה חדשה, כך לפי מכון המחקר האמריקאי ממר"י.

הוועידה דנה גם בסיכון של בריחת מוחות ובשאלה כיצד להבטיח את הישארותם של "יהודים משכילים ומומחים בתחומי הרפואה, ההנדסה, הטכנולוגיה והתעשייה האזרחית והצבאית" - על ידי מניעת יציאתם.

סינוואר אמר אז כי חמאס נותנת חסות לוועידה זו משום שהיא "עולה בקנה אחד עם הערכתנו כי הניצחון קרוב" וכי "שחרורה המלא של פלסטין מהים ועד הנהר" הוא "לב החזון האסטרטגי של חמאס".

תיעוד יחיא סינוואר במנהרות החמאס (צילום :דובר צה"ל)

סקר שנערך בקרב פלסטינים בגדה המערבית ובעזה בסוף השנה שעברה מצא עלייה בתמיכה בחמאס למרות ההרס ברצועה בעקבות המלחמה.

הרס בעזה (צילום: REUTERS/Bassam Masoud)
הרס בעזה (צילום: REUTERS/Bassam Masoud)

הסקר מצא כי 63% מאמינים גם ש"מאבק" הוא האסטרטגיה היעילה ביותר להשגת עצמאות - עלייה של עשרה אחוזים בשלושה חודשים.

רק 13% תמכו במחאה לא אלימה ו־20% תמכו במשא ומתן עם ישראל. התמיכה בחמאס מזנקת בעתות סכסוך ונופלת בעתות שלום, אמרו סוקרים.

כמעט 90% גם האמינו שהנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן), ראש הרשות הפלסטינית ויו"ר אש"ף הנתמך על ידי המערב, צריך להתפטר.

עוד עלה מהסקר כי 80% מהפלסטינים מתנגדים להרג אזרחים ישראלים וללקיחת בני ערובה. 85% אמרו כי הם לא ראו תיעוד מצולם של מעשי הזוועה שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.