חצי שנה חלפה מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" שמתנהלת בעזה ובזירה הצפונית. לאורך רובם של 202 ימי המלחמה וגם בימים האחרונים התקיימו תקיפות נרחבות של צה"ל וכן ירי רקטות וכטב"מים לעבר ישראל משטח לבנון, אך מסתבר כי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה עדיין לא חשף את כל הנשק שברשותו או עשה בו שימוש.

אחרי תקיפה חריגה בדרום לבנון, צה"ל פגע גם במזרח המדינה | צפו בתיעוד
אם החטוף נגד נתניהו: "איבד אמון, מקפיד להפעיל את מכונת הרעל"

האתר הלבנוני "אל-נשרה" טען היום (חמישי) כי חיזבאללה "שומר על יותר מ-80 אחוז מההפתעות שהוא הכין עבור ישראל מאז מלחמת לבנון השנייה" בקיץ 2006 וחושף כי הארגון מחזיק בטילים למטרות ביבשה, בים ובאוויר שטרם נעשה בהם שימוש. לפי האתר, חיזבאללה מחזיק בסך הכל בכ-10 סוגי טילים בעלי טווחים שונים.

באתר נכתב עוד כי "חיזבאללה הצליח להפתיע את ישראל בסוגיות שאולי אינן גלויות למתבונן, כמו סוגיית הטקטיקה שעליה הוא עובד, שכן הוא הוכיח שהוא יכול לשנות את טקטיקת הפעולה הצבאית במהלך המלחמה במהירות רבה, ובכך הוא משתווה לצה"ל, שידוע כצבא מהיר".

מטח טילים של חיזבאללה לגליל העליון (צילום :ארז בן סימון)

על פי ההערכות, ערב מלחמת לבנון השנייה, ארגון הטרור החזיק ב-15 אלף טילים ושיגר לעבר הצפון כ-4,000 רקטות. 
באוקטובר האחרון, שבועיים לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", פרסם המכון למחקרי ביטחון לאומי את הערכתו באשר להיקף ארסנל הרקטות והטילים של חיזבאללה.
לוחמי חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)
לוחמי חיזבאללה בלבנון (צילום: רויטרס)


מהנתונים עולה כי לפי אחת ההערכות המבוססות על פרסומים גלויים, יש לחיזבאללה כ-40,000 רקטות מסוג "גראד" לטווח קצר של 20-15 ק"מ, כ-80,000 רקטות מסוג פאג'ר 3 ו-5, חייבר או ראאד 2 ו-3 לטווחים בינוני-ארוך - עד 100 ק"מ, וכ-30,000 רקטות וטילים מסוג זילזאל או פאתח 110 (M600) לטווחים ארוכים - 200-300 ק"מ.
הארגון גם קיבל מסוריה מספר מצומצם של טילי סקאד C ו-D בעלי טווח של 700 ק"מ. כמה מאות מטילי הפאתח 110, הנושאים כ-500 ק"ג חומר נפץ, מצוידים במנגנוני ניווט מדויקים מבוססי GPS והם בעלי פוטנציאל דיוק והרס ניכר.