דובר צה״ל הודיע כי מטחים כבדים שוגרו הערב (שישי) מלבנון לעבר מרחב הר החרמון. כ-30 רקטות שוגרו בכשלוש פעימות, חלקם יורטו וחלק אחר נפל בשטח פתוח. עוד נמסר, כי לא ידוע על נפגעים או על נזק. בנוסף דווח כי מטוסי חיל האוויר חגים בשמי הצפון. לטענת ארגון הטרור חיזבאללה השיגורים בוצעו בתגובה לחיסול הכפול בדרום לבנון מוקדם יותר היום, ולהריגתם של פעילים נוספים.

השר בן גביר נפצע באורח קל בתאונת דרכים | צפו ברגע ההתהפכות
אם גם הסי.אי.איי לא הצליח לכופף את חמאס - אז מי כן? | ג'קי חוגי

כוחות צה"ל ביצעו מוקדם יותר סיכול ממוקד באמצעות כטב"ם על מכונית בכביש שרירה-מיידון שבעמק בעלבכ שבלבנון, וחיסלו את שני הנוסעים שהיו ברכב. בנוסף, צה"ל תקף בעיירות אל-דהירה וכפר כילא, בה הופצץ בניין רב קומות.

אחד המחוסלים הוא מצעב חלף, בכיר בארגון הטרור הג'מאעה האסלאמית בלבנון, שקידם מתווי טרור רבים כנגד ישראל. חלף פעל מטעם הארגון, הוביל וקידם פיגועים ומתווי טרור רבים מאדמת לבנון כנגד ישראל בגזרה הצפונית, במרחב הר דב ובמרחבים נוספים בתקופה האחרונה.

חיסול המחבל מצעב חלף בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

חלף פעל בשיתוף פעולה עם שלוחת ארגון הטרור חמאס בלבנון, תוך תיאום וביצוע פעולות טרור נגד ישראל. סיכולו בוצע בכדי לפגוע ביכולות הארגון לקדם ולבצע פעולות טרור שתכנן בתקופה האחרונה כנגד מדינת ישראל במרחב גבול הצפון.