מלחמת חרבות ברזל: בערוץ 'כאן 11' דווח הערב (שני), כי מאות מחבלי נוח'בה החשודים בחטיפה, רצח ואונס, נפגשו בחודש האחרון עם עורכי דין.

נתיבי איילון נחסמו; אם החטוף זועקת: "בלי עסקה - נשרוף את המדינה"
חמאס הסכים לעסקה; בישראל מצננים את ההתלהבות: "זה תרגיל"

החוק מתיר לאסור על מחבלים להיפגש עם עורכי דין רק עד חצי שנה ממועד המעצר. על פי הדיווח, חלק מהמחבלים מוגדרים "לוחמים בלתי חוקיים" ועליהם נאסרת פגישה עם עורכי דין.

כניעת מחבלי הנוח'בה (צילום :דובר צה"ל)

בנוסף, בחמאס העבירו הערב הודעה למתווכים הקטארים והמצרים כי "אנחנו מסכימים להצעתם להפסקת אש". בתוך כך, איסמעיל הנייה שוחח עם ראש ממשלת קטאר והודיע להם על הסכמתו לעסקת חטופים. ישראל קיבלה לידיה את תשובת חמאס להצעה המצרית-קטארית ובוחנת אותה. עם זאת, גורם ישראלי בכיר אמר בתגובה: "הודעת חמאס היא תרגיל כדי לדחות את הפעולה ברפיח".

גורם ישראלי נוסף מסר בתגובה לאישור חמאס על הפסקת אש שהוצעה על ידי מצרים: "מחכים לפרטים. נבחן את תשובת חמאס. וננסה להבין למה חמאס הסכים ולמה לא". עוד הוסיף כי ההצעה המצרית ה"מתוקנת" שונה מהנוסחה שאושרה על ידי ישראל.

ביום שישי האחרון פרסם ב"מעריב" ג׳קי חוגי את טיוטת פרטי ההצעה האחרונה שנידונה במו״מ בקהיר. ההערכה היא שהפרטים המדויקים שמדובר בהם כעת מהווים המשך לדיונים שנוהלו באחרונה בקהיר.