בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נקבע היום (רביעי) מותו של לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי, שנפצע אנושות בסוף השבוע שעבר בחילופי האש עם מחבלים בעיירה הפלסטינית דיר א-רוסון ליד טול כרם שבשומרון. ההרוג הוא בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, שכיהן בעבר כמפקד הימ"מ ומפקד במחוזות דרום וירושלים במשטרה. הלוי מכהן כיום כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. 

ישראל חייבת להדוף את הלחץ האמריקאי ולהשלים את העבודה ברפיח | מומחה מנתח
"בשביל הנופלים": המיזם המרגש שמספר את סיפורי הגבורה של חללי צה"ל

כזכור, בשבת האחרונה הודיע דובר צה"ל כי לוחם ימ"מ נפצע במהלך פעילות ממוקדת לסיכול חוליית מחבלים במרחב טול כרם שבחטיבת מנשה. בקרב שארך מעל 12 שעות, חיסלו לוחמי הימ"מ, צה"ל ושב"כ חמישה מחבלים שהתבצרו במבנה.

הכוחות סגרו על המבנה בו התבצרה חוליית המחבלים שפתחה לעברם בירי. הלוחמים הגיבו בירי, טילי כתף ובאמצעים נוספים. בהמשך כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף פעמיים את המבנה, בליווי כוחות הנדסה שפעלו להריסתו. בתום חילופי האש חוסלו חמשת המחבלים והוחרמו ציוד צבאי וחלקי נשק.

פקד הלוי הגיע ליחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור לפני כשלוש שנים וחצי. הוא שירת בצה"ל ביחידת מגלן, ובין היתר היה סגן מפקד פלוגה. פקד הלוי החליף מפקד צוות בימ"מ, רב-פקד משהאל שלמה, שנפל בלחימה מול מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. מיד לאחר שקצין הימ"מ נפצע, בני משפחתו לא עזבו את מיטתו בבית החולים, שם נלחמו הרופאים על חייו. 
 
במשטרה פרסמו: "משטרת ישראל ומג"ב מודיעים בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלווי, מפקד ולוחם בימ"מ אשר נפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטול כרם. ייטב לב ז"ל פונה באורח אנוש לבית החולים בילינסון, שם נלחמו על חייו בימים האחרונים. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ותלווה אותה לעד. יהיה זכרו ברוך".