בשיחות של ראשי הרשויות קו העימות הצפוני, הוחלט לנקוט צעדים חריפים נגד הממשלה. כאמור, ראשי הרשויות חשים שהממשלה מתעלמת מהמלחמה וממחיריה הכבדים בגבול הצפוני. ישנם כ-80,000 תושבים המפונים מבתיהם - ללא אופק של חזרה הביתה וישנו עיכוב קיצוני בהעברת התקציב שהובטח על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיקום הצפון, בין היתר גם מתעכבת הקמת מנהלת לצפון שתרכז את הצרכים של המועצות ושל התושבים. 

דיווח: ישראל תסרב לעסקה שלא תאפשר לה להמשיך בפעולה ברפיח
בנוסף לפרס ישראל וחידון התנ''ך: נתניהו לא ישתתף בטקס החיילים המצטיינים השנה

על חוסר ההתייחסות והבטחות השווא של ראש הממשלה ושרי הממשלה אמר היום (חמישי) משה דוידוביץ׳, יו״ר פורום קו העימות וראש מועצת מטה אשר כי ״אני כבר לא מקשיב לאמירות ראש הממשלה ושרי הממשלה, ליבנו נהיה אטום למשמע אמירותם כגון ״חרטומי המטוסים מופנים לביירות, ה-1 בספטמבר הוא לא תאריך יעד - או שיהיה קיץ חם״, מתייחס לאמירות ראש הממשלה ושר הביטחון.

״ב-23 בינואר, בנימין נתניהו היה בפגישה עם ראשי הרשויות והבטיח במילותיו כי תוך עשרה ימים - תועבר תוכנית לצפון שתכלול תקציב ראוי - אך עברו כבר חמישה חודשים מאז אמירתו ולא הועבר אף תקציב״. 

״הציבור בצפון מיואש מחוסר המעש וחוסר המשילות של בעלי התפקידים״, אמר והכריז על התארגנות של תושבי הצפון כנגד הממשלה: ״אנחנו נתארגן תושבי הצפון - ונקיא את הממשלה מתוכנו כי הגענו לשיא, אין לנו כוח לשמוע את המילים הריקות מתוכן של חברי הממשלה. נייצר תהליך התנתקות מהממשלה חסרת האחריות שויתרה על החבל הארץ היפה ביותר במדינה, ננקוט פעולות בקרוב״, התריע.

״אנחנו לא רוצים לשמוע או לראות אף שר או ראש ממשלה שמגיע לצפון, נתנהל כחבל ארץ עצמאי״, אומר ומדבר גם בשם ראשי המועצות האחרים של יישובי קו העימות. אני נגד פעולות מחאה באופן עקרוני, אך ננקוט באמצעים כי הביאו אותנו לקצה. מקווה שבסופה של המלחמה, הציבור יבין שצריך להקיא את ממשלת המחדל הזו, היא נזק למדינת ישראל - הנזק הגדול ביותר מאז קום המדינה״.