12 בני אדם, מהם ארבעה במצב קשה (מתוכם שניים בסכנת חיים), הגיעו היום (רביעי) לבתי החולים בתל אביב לאחר פיגוע הדקירה שאירע סמוך לצומת מעריב. צעיר פלסטיני חמוש בסכין דקר נוסעים בקו אוטובוס 40, שעשה את דרכו מבת ים לתל אביב.



על פי החשד, אדם ממוצא ערבי עלה לקו אוטובוס מספר 41 של דן, שהיה עמוס אנשים, והחל במסע דקירה. הראשון שבהם דקר היה נהג האוטובוס, הרצל ביטון, שנמצא עדיין בסכנת חיים. ארבעה אנשים נוספים מאושפזים במצב בינוני וחמישה במצב קל. כל השאר הם נפגעי הלם.



בהקלטה שהגיעה לידי "מעריב אונליין", נשמעת שיחת הטלפון של אחת מהנשים שהיו על האוטובוס, כשהיא בבהלה גמורה ומנסה לספר למוקדנית מה קורה.



נוסעת: "היה פיגוע באוטובוס, בנאדם עם הסכין, הרבה אנשים בגשר מעריב", 

מוקד:
 "מה קרה שם?"
נוסעת:
 "פיגוע באוטובוס, הרבה אנשים פצועים בסכין. אני לא יודעת כמה פצועים יש, הכל פה דם".

בשיחה נוספת, שהגיעה לאחר שכוחות ההצלה היו כבר בדרך אמר נוסע נוסף: "בבקשה לבוא לרחוב המסגר, יש דקירת סכין, ערבי דקר בחורה בראש. הדוקר ברח ונוסעים אחריו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר לאחר הפיגוע: "זוהי תוצאה ישירה של ההסתה הארסית שמופצת ברשות הפלסטינית כלפי היהודים ומדינתם". נתניהו הוסיף: "אותו טרור מנסה לפגע בנו בפריז, בבריסל ובכל מקום. מי שמיהר לברך על המעשה הזה, הוא החמאס, שותפיו של אבו מאזן לממשלת האחדות. זה אותו חמאס שהודיע שיתבע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג".

ארגון ״ועדות ההתנגדות״ הפלסטיני בירך על הפיגוע בתל אביב. ״מדובר בתגובה טבעית לפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני, אדמתו והמקומות הקדושים לו, האחרון בהם נפילתם של שני אזרחים פלסטינים סאמי ג׳עאר וסאמי זיאדנה בעיר רהט, בנגב הכבוש והזועם״.