בקהיר מסירים את הכפפות ועולים שלב במלחמה מול הטרור:  על פי דיווחים הבוקר (שבת) בסוכנות הידיעות "מען" , מטוסי קרב מצריים מפציצים כעת בסיסי טרור בצפון סיני. עוד דווח כי  כוחות מיוחדים יישלחו לצפון חצי האי סיני, כדי להילחם בארגון ״אנסאר בית אל-מקדס״, הנקרא ״מחוז סיני״ לאחר שנשבע אמונים לדאע״ש.



עוד נמסר, כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, ייוועד במהלך היום עם המועצה לביטחון לאומי, על מנת לדון באסטרטגיה חדשה להילחם בארגוני האסלאם הקיצוני בצפון סיני. זאת, לאחר הפיגוע החמור בו נהרגו למעלה מ-30 חיילים וקצינים ביום חמישי בלילה. סדרת הפיגועים מצביעה על כישלון חרוץ של מנגנוני הביטחון במצרים.
 
מקור צבאי בכיר במצרים אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית ״מען״, כי מדובר בסדרת פיגועים איכותית, שמהווה קפיצת מדרגה בביצועים של ״אנסאר בית אל-מקדס״. מהתחקיר הביטחוני עולה, כי מכונית התופת הראשונה שהתפוצצה ובה שני מתאבדים, הייתה שייכת לממשלה, ונגנבה לפני כמה ימים ממשרדי תאגיד המים באזור.
 

על פי התחקיר, שני המתאבדים נכנסו משער מטה משמר הגבול הארכז את המלחמה בטרור. אחד מהם קפץ מהרכב כשלגופו חגורת נפץ, והתפוצץ בתוך חדר האוכל, וגרם למותם של מספר חיילים ושלושה קצינים בכיר. ואילו השני פוצץ את הרכב בתוך ריכוז של חיילים וקצינים במבנה חדרי המנוחה של החיילים והקצינים, והביא למותם של לפחות 31 בני אדם.