מבצע חיסולו של הטרוריסט עימאד מורנייה, המפקד הצבאי של חיזבאללה החודש לפני שבע שנים, היה בעיקרו מבצע "כחול לבן", כלומר של ישראל – כך מתפרסם היום באתר החדשות של רשת הטלוויזיה האמריקנית סי.בי.אס.



לפי הדיווח הסי.אי.איי. ידע על הפעולה, סייע באסוף מודיעין ובלוגיסטיקה אך חלקו בה היה קטן ביותר. דיווח זה של העיתונאי האמריקני דן רביב, סותר דיווחים קודמים בראשית החודש של ניוזוויק ווושינגטון פוסט שטענו כי המבצע היה ברובו "אדום לבן כחול" כלומר כצבע הדגל האמריקני.  



פצצה מתקתקת: מה הרווחנו מחיסול מורנייה ושותפיו?

לפי הדיווח החדש, הנסמך על מקורות ביון מערביים, ולפי הדיווחים הקודמים, מי שדחפו לפעולה היו ראש המוסד מאיר דגן וראש הממשלה אהוד אולמרט. דגן הציע למקבילו האמריקני מייקל היידן לשתף פעולה והיידן הסכים ושלח איש קשר מטעם הסי.אי.איי. וזאת משום שמורנייה היה אחראי לפעולות טרור שבהם מצאו את מותם מאות אמריקניים. אך בשלב מסוים לפי אותו דיווח הסי.אי.אי. הפסיקו את שתוף הפעולה מחשש שהפצצה שבה עמדו להשתמש כנשק לחיסול מורנייה תפגע בחפים מפשע.

"הפצצה הופעלה מת"א - מרחק של 225 ק"מ מדמשק"

לפי הסי.בי.אס, הפצצה, בניגוד לדיווחים הקודמים -  תוכננה ונוסתה שוב ושוב בישראל ולא בארצות הברית כפי שדווח. ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט עקב אישית אחר התכניות ובאחת הנסיעות לקח עמו קטעי וידאו של הפצצה והראה אותם לנשיא ג'ורג בוש שהתרשם כי היא אכן תהיה כזו שלא תפגע בחפים מפשע. בוש הורה לסי.אי.איי. לחזור ולהשתתף במבצע וכך היה. לאחר מעקב ואסוף מידע ממושך של המוסד ואמ"ן שעלו על עקבותיו של מורנייה הוחלט על הפעולה בליל ההתנקשות ב-12 בפברואר 2008, כשמורנייה הגיע לדירת הסתר שלו בדמשק. 
מורנייה הגיע ללא שומרי ראש אך צוות המעקב הבחין כי הוא בא בחברת שניים: "המפעיל האיראני" שלו וגנרל מוחמד סולימן הסורי שהיה יועץ מיוחד לנשיא בשאר אסד. 
 
רק לאחר שהגנרלים הסורי והאיראני עזבו את המקום הוחלט לפעול ולחסל את מורנייה. הפצצה הופעלה ממפקדה בתל אביב מרחק של 225 ק"מ מדמשק והרגה את מורנייה. במטה המוסד ליד תל אביב נכח איש הסי.אי.איי. לפי דיווחים קודמים הפצצה הוטמנה במכונית שחנתה קרוב למכוניתו של מורנייה.
גנרל סולימן, שהיה אחראי על תכנית הגרעין הסורית שנפגעה כשנה קודם לכן כשחיל האוויר הישראלי השמיד את הכור בסוריה, חוסל כמה חודשים לאחר חיסול מורנייה. סולימן נורה בידי צלף. לפי המקורות, סגן הנשיא דאז דיק צ'ייני התקשר לראש הממשלה אהוד אולמרט ושיבח אותו על חיסול מורנייה.
העיתונאי האמריקני מעריך כי גם כיום למרות המתיחות ביחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה שתוף הפעולה בין המוסד לסי.אי.איי. נמשך במיוחד כדי למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני. לפי הדיווח חשיפת המעורבות של הסי.אי.איי. בחיסול מורנייה עלולה להגביר את רצון חיזבאללה לפגוע גם ביעדים אמריקאיים.