שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס אמש (חמישי) להסכם הגרעין עם איראן ולדיון שהתקיים בסנאט האמריקאי אודותיו.



"הזמן החולף מאז חתימת ההסכם עם איראן מוסיף לחשוף את גודל הסיכונים שהמערב לקח על עצמו, ואת הנכונות שלו לוויתורים חסרי תקדים כלפי משטר הדמים מטהרן", אמר יעלון והוסיף: "ככל שנוקף הזמן מתחוור שההסכם הזה מציב בפני העולם המערבי סכנות חמורות מאין כמותן, אל מול משטר שהוא תמנון טרור שאפתן וחסר מעצורים, ולא יהסס לפעול נגד ובתוך אותן מדינות, אשר חתמו איתו על העסקה הגרועה הזו".



שר הביטחון ביקר את ההתנהלות מול איראן ואמר: "במקום להיאבק בנחישות במשטר הטרור הזה, העולם החופשי מאפשר לו להיכנס בדלת הראשית של משפחת העמים. ראוי לזכור כי טרור הוא טרור הוא טרור, והמשטר האיראני המפעיל טרור, לא יחדל ממעשיו אלא רק יגביר אותם אם יזהה חולשה וחוסר נחישות להתמודד עימו בדרכים שונות, כפי שקורה עתה".



האו הדגיש כי "מי שבוחר להתעלם מטרור המופנה למישהו אחר, ימצא עצמו מתמודד מהר מהצפוי מול אותו טרור המגיע למפתן דלתו".



מוקדם יותר, בדיון שהתקיים בסנאט נשמעו קריאות המצדיקות את הביקורת שנשמעת בישראל אודות ההסכם. בפתח הדיון אמר יו"ר ועדת החוץ של הסנאט, סנאטור קורקר, למזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, כי האיראנים "כייסו אותך, הם רימו אותך". אם היינו עוסקים בפירוק תכנית הגרעין של איראן, בנות הברית שלנו באזור לא היו מגיבות כפי שהגיבו".


הוא לא חסך את הביקורת כלפיי קרי והוסיף: "מה שאני חושב שקרה בשיחות הגרעין זה שהסתרת בעבור איראן מסלול נטול הפרעות בדרך אל הנשק הגרעיני וזאת רק באמצעות התחייבות להסכם הזה. החלופה שהשגנו בה בהסכם היא לא, כפי שנאמר בכל מיני תשדירים בטלוויזיה בחוסר כנות 'הסכם טוב יותר'".