המטרה - פיגוע רצחני: יממה לאחר הלינץ' שבוצע בתושבת תקוע, ריבי לב אוחיון, צה"ל קיים היום (חמישי) תחקור ראשוני וממנו עולה כי מדובר בפיגוע שתוכנן בקפידה ומטרתו לעצור רכב של מתיישבים ולבצע פיגוע רצחני. 

"היה ניסיון להוציא אותה מהרכב ולבצע לינץ'", אומר גורם בכיר בגזרה. "זה פיגוע טרור לכל דבר. זה מרחב מוכר שבו המחבלים פועלים והיה אירוע שקדם לניסיון הזה" הוא מגלה. 
"כבר בערב החג הם חסמו את הציר וחיכו עם מארב מתוכנן וכשעבר רכב הם יידו בו אבנים. במקרה הזה ברכב היו פלסטינים. רכב עם מתיישבים שהגיע לאחר מכן ראה את המתרחש וחמק משם" הוא מספר. 

על תחקיר האירוע הזה הוסיף הגורם: "הם אורבים ומפטרלים ובמקרה הזה באו עם כח גדול וחסמו את הציר. הם באו לבצע פיגוע ואפילו להרוג". 

הגורם הבכיר מספר כי מה שהציל את חייה של אוחיון הייתה התגובה הראשונית של מספר מתיישבים שפתחו באש ודיווחו על האירוע. בתוך דקות הגיע כוח שהיה בסמוך והדף את ההמון. בלי תגובת המתיישבים והכוח בסמוך אוחיון הייתה בסכנה ממשית ללינץ' אכזרי עם תוצאה טראגית. 

"יש מאמץ מתמשך להתקרב בלילה ולפגע" 
 
בעקבות האירוע ולצד רצף נוסף של אירועים בציר הזה המוביל מתקוע לירושלים, החליטו בגזרה לשנות את פריסת הכוחות. הגזרה תתוגבר ביממה הקרובה בשתי פלוגות של לוחמים.

"כרגע ריכוז המאמץ הוא על הגנה על הצירים" מסביר הגורם. "אנחנו פועלים גם בערוץ המודיעיני וגם במקרה הזה אנחנו יודעים מי ביצע את הלינץ' ואני בטוח שנגיע אליהם בקרוב מאוד ונביא אותם לבתי המשפט" הוא מספר. 
בגזרת עציון מזהים לאחרונה עצימות של הסלמה. "יש עלייה משמעותית בפח"ע עממי בצירי התנועה. גם בציר 60 וגם בציר בו בוצע ניסיון הלינץ מתקוע לירושלים" אומר הגורם בגזרה.

"מוקד נוסף שמטריד אותנו זה קבר רחל שם יש הפרות סדר משמעותיות. אנחנו רואים אותם מתקרבים לחומות וזורקים מעל החומות גם אבנים גם בקבוקי תבערה וגם רימונים מאולתרים", הוא מוסיף. 
"באזור הזה יש מאמץ מתמשך להתקרב בלילה ולפגע. וצריך לזכור שקבר רחל זה מקום שמגיעים אליו כל יום וכל היום" אומר הגורם הבכיר. 
"מצד אחד אנחנו לא רוצים לסגור את המקום ומצד שני אנחנו פועלים להגדלת הגזרה הביטחונית על ידי הדיפת המתפרעים ולפעמים זה כולל חיכוך עם הפלסטינים שמסתיים בנפגעים, כמו במקרה של הנער בן ה-13 שנפגע בשוגג מכדור". 
למרות המציאות המורכבת בצה"ל עושים הכל לא לפגוע במרקם החיים של התושבים, גם הפלסטינים וגם המתיישבים.

"זה לא הוכח כאפקטיבי אם נשבש את החיים ונסגור ערים. ההפך, בעבר זה הביא לעליה בטרור. צריך לתת מענה לבעיה הנוכחית וצריך להתכונן לגלי הטרור הבאים" הוא מסכם.