"יש בהחלט חשש שמאחורי הפיגוע הבוקר (ראשון) במעלה אדומים עומדת חוליה וייתכן שיהיו ניסיונות נוספים לפגע באמצעות מטען", כך אמר גורם ביטחוני בשיחה עם "מעריב אונליין". 

עם זאת, לדברי הגורם לא נראה שמדובר בחוליה מסודרת. "המטען היה קטן ולא מקצועי. לצד זה המחבלת לא הייתה מאומנת", הוא הסביר. מחקירת הפיגוע עולה כי ברכב היו בלוני גז שהיו אמורים להתפוצץ עם הפעלת המטען ולגרום לנזק הרבה יותר גדול.



לטענתו, אחת הסיבות לתפיסתה הייתה העובדה כי היא נסעה בנתיב התחבורה הציבורית. היא כן נשלחה לבצע את הפיגוע והוכן לה מטען, אולם לפי רמת הביצוע זה לא נראה כמו חוליה מאורגנת ומאומנת".



הגורם מסר כי זהותה של המחבלת ידועה וכעת נבדק הקשר שלה עם ארגון כזה או אחר: "שליחת מחבלים עם מטען מתאימה יותר לחמאס וזה הכיוון המרכזי בחקירה. אולם לא נפסל שום כיוון לשיוך לארגון". 



הבוקר פוצצה עצמה מחבלת בעת שנסעה ברכבה סמוך למעלה אדומים. שוטר כבן 45 סימן לה לעצור לבדיקה כשראה שהיא נראית לחוצה. כשהלך לבדוק את הרכב והתקרב אליה, הנהגת החשודה צעקה ''אללה אכבר'' ופוצצה מטען. השוטר נפצע קל והמחבלת פונתה במצב קשה לבית החולים, כשהיא סובלת מכוויות בכל חלקי גופה.



כמו כן, כוננות גבוהה על גדר הגבול בדרום. הבוקר כמה עשרות פלסטינים הגיעו לאזור מעבר ארז והחלו בהפרות סדר. כוח צה"ל שנמצא במקום ביצע ירי הרחקה. בשלב זה אין דיווח על נפגעים.



אתמול אירעו שני פיגועי דקירה בירושלים. בבוקר נדקרו שני גברים ונפצעו באורח בינוני וקל, ברחוב הנביאים 112 בירושלים. המחבל נוטרל לאחר שכוח משטרה שנכח באזור הגיב במהירות וירה לעברו. המחבל, ערבי כבן 16, חוסל.



אחר הצהריים אירע פיגוע נוסף בו נפצעו שוטרים לאחר שחלקם נדקרו על ידי מחבל וחלקם נורו על ידי עמיתיהם בעת שבאו לעצור אותו. המחבל חוסל.



מאות שוטרי משמר הגבול גוייסו אתמול במטרה לתגבר את הכוחות בירושלים ובכל רחבי הארץ. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נוכחות מוגברת היא כלי סיכול והרתעה ראשון במעלה".



גם היום יסתיימו הלימודים במוסדות החינוך בירושלים בשעה ב-13:30 במחאה על היעדר מאבטחים בהם, כך הודיעו אתמול העירייה וארגון המורים הארצי.