המשטרה הודיעה היום (שני) כי תפעל כדי להגיע לאזרחים שהיכו את נתין אריתריאה אמש בפיגוע שאירע בתחנה המרכזית בבאר שבע.



מפקד מרחב נגב, תנ"צ אמנון אלקלעי, הורה לחוקרי ימ"ר נגב לאתר את האזרחים שהיו בתחנה המרכזית במהלך הפיגוע, שהכו את האזרח האריתראי, הפטום ברהום.



מהמשטרה נמסר כי "לא תאפשר לקחת את החוק לידיים. נדרש מכולנו לנהוג באיפוק ובמשנה זהירות ולאפשר למשטרה לבצע את תפקידה".



מסרטונים שנקלטו במצלמות האבטחה ומעדויות במקום עולה כי חלה טעות בזיהוי, כאשר ברהום נחשד בטעות כמחבל נוסף. לאחר שנורה על ידי איש ביטחון, החלו הנוכחים במקום להכות אותו נמרצות. ברהום הועבר לבית החולים סורוקה שם הוא מת אמש מפצעיו.



עד ראייה סיפר למעריב אונליין כי הגיע למקום לאסוף את בנו ושמע את היריות. "ראיתי את המאבטח יורה באדם שחום עור ברגליים. צעקתי אליו: 'אולי הוא לא המחבל' אבל הם צעקו לי לצאת מהמקום". הוא הוסיף כי ליד האדם הירוי היה מכשיר אייפון לבן וכי לא ראה סכין או אקדח באזור.



איש הביטחון שירה באזרח האריתראי מסר בתחקור הראשוני שנערך לאחר תום האירוע כי היה משוכנע שהוא המחבל: "ראיתי אותו רץ לעברי ולא מסתתר כמו האחרים ולכן יריתי בו", אמר.



"בחור טוב, צנוע ושקט"



שגיא מלאכי, הבעלים של משתלת שורשים, שהעסיק את מבקש המקלט שנרצח אמש בתחנה המרכזית בבאר שבע, התראיין הבוקר בגל"צ וסיפר על האדם שהיה הפטום ברהום.



"בחור טוב, צנוע ושקט, משתדל לעשות את המיטב במקום העבודה שלו. בן אדם קודם כל, עצוב" אמר מלאכי על הצעיר שמצא את מותו בלב זירת הפיגוע.



בעל המשתלה סיפר על היום שאחרי: "הוא עבד פה כמה חודשים, הוא היה אחראי על חממה, הייתי שם היום ולא היה למי להגיד בוקר טוב. כל העובדים בהלם, לא נעים".



בעצב סיפר מלאכי על הקושי להבין מדוע הותקף ברהום על ידי ישראלים. "מדינה בכאוס, אזרחים מבולבלים, אנשים שלוקחים את החוק לידיים מפחד או ממניעים אחרים", אמר מלאכי.



לדברי המעסיק, ברהום ידע עברית בסיסית לדבריו ולא היתה לו אישה או ילדים. "לא הבנתי למה יורים באדם שלא נראה מאיים", אמר מלאכי.