חייל ואזרח כבני 20 נפצעו היום (רביעי) בפיגוע דקירה שאירע בכניסה לבית הדסה בחברון. המחבל נורה וחוסל בזירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ופינו את הפצועים לבית החולים שערי צדק. החייל נמצא במצב בינוני עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון ואילו האזרח במצב קל עם פציעה ברגלו.



פיגוע דקירה ליד חברון, 9.12

במהלך בידוק הוציא המחבל איזה פתק לחיילים ולפתע הסתער על אחד מהם עם סכין ופצע אותו במצב בינוני. הרבש"צ שהיה במקום ירה וחיסל את המחבל בעזרת אקדחו. פרמדיק מד"א זכי יהב שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו סמוך לבית הדסה שני צעירים כבני 20 שוכבים כשהם בהכרה מלאה וסובלים מפצעי דקירות, אחד מהם סבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון והשני מפצע דקירה ברגל. התחלנו בטיפול רפואי והעלנו אותם מיד לאמבולנס, המשכנו בטיפול תוך כדי פינוי לבית החולים, כשאחד מהם במצב בינוני והשני במצב קל."



רק ביום שני נפצע קשה ישראלי כבן 40 לאחר שנדקר בחזהו על ידי פלסטיני סמוך לעמדת משמר הגבול בחברון מערת המכפלה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים. לוחמי משמר הגבול שהבחינו במתרחש, פתחו בירי מדויק לעבר המחבל וחיסלו אותו.



עוד באותו היום, אמבולנס של מד"א הותקף באבנים בעת שנסע עם חולה בכביש מעלה אדומים-ירושלים. האבנים פגעו בשמשה הקדמית של האמבולנס כשחלף סמוך לכפר עיסאוויה. כתוצאה מכך נסדקה השמשה, האמבולנס הושבת אך לא היו נפגעים בנפש.


נהג האמבולנס איציק גולדפרב, חובש רפואת חירום במד"א, סיפר על האירוע: "כשהייתי בנסיעה עם חולה בכביש ירושלים מעלה אדומים סמוך לכפר עיסאוויה, הושלכו אבנים לעבר האמבולנס, פגעו בשמשה הקדמית וסדקו אותה. המשכתי בנסיעה כק"מ ונעצרתי ליד כוח מג"ב שהיה במקום". לדבריו, הוא נאלץ להרגיע את החולה שהיה נסער מאוד ולהמתין לאמבולנס אחר שיפנה את החולה מאחר והאמבולנס לא היה כשיר לנסיעה והושבת. "לאחר מספר דקות חברתי עם האמבולנס הנוסף שהמשיך בפינוי החולה כשמצבו יציב", אמר.