שר הביטחון משה בוגי יעלון יוצא נגד ארגון שוברים שתיקה והורה לאסור את כניסתם של פעילי הארגון לכל פעילות עם צה"ל.



בפוסט שכתב הערב (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו, אמר שר הביטחון כי "אם אנשי 'שוברים שתיקה' היו באמת חרדים למוסר שלנו, כפי שאנו דואגים וחותרים לשמור על ערכי המוסר שלנו, הם היו פועלים מול צה"ל באופן ישיר, ולא משחירים את פני חיילינו בחוץ לארץ".



לדבריו, בעבר היו ניסיונות לברר אירועים ומקרים שאנשי 'שוברים שתיקה' הצביעו עליהם, והם עלו בתוהו. "ככל שחלף הזמן התברר שמדובר בארגון הפועל ממניעים זדוניים, ונגד תופעות שכאלו ניאבק בחורמה", כתב.



עוד כתב יעלון, כי מדינת ישראל מגבה את הלוחמים והמפקדים שיוצאים להילחם למענה ו"נדע להגן על כל אחד מהחיילים במידה וגורם כזה או אחר ירדוף אותם וינסה לפגוע בהם בזמן שהותם בחוץ לארץ".



הוא כינה את התופעה "מקוממת ובלתי נסבלת", ואמר כי "אין לנו כל כוונה להתפשר במאבק למען חיילי צה"ל. נעמיד לרשות מי מחיילינו שיירדף את כל האמצעים שיש ברשותנו כדי להגן עליו."



"אנו מודעים לניסיון הנואל של ארגונים שונים להוציא את דיבתנו רעה ואת דיבתם של חיילי צה"ל רעה ברחבי העולם, וזה מאבק שמחייב אותנו לחשוף את פרצופם האמיתי של אותם אנשים במקביל להגנה על החיילים. גם אני חוויתי רדיפה אישית כזו במדינות שונות בעולם, אבל אסור שהדבר ירפה את ידינו", כתב.



מוקדם יותר היום נאם נשיא המדינה ראובן ריבלין בכנס של עיתון "הארץ" בניו יורק והתייחס לביקורת על השתתפותו בכנס בו משתתף ארגון שוברים שתיקה: "לא הייתי מוצא לנכון להגיע לדבר בחו"ל בכנס של 'שוברים שתיקה', אבל זה כנס של עיתון הארץ ולא אהיה בפאנל בו יהיה נציג של שוברים שתיקה", אמר והוסיף: "אני יודע שיש כאן נציג של שוברים שתיקה. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם. לפעמים צריך לומר את המובן מאליו – צה"ל עושה הכל לשמור על סטנדרטים מוסריים גבוהים. חיילינו מגינים עלינו ואנחנו נעשה הכל כדי להגן עליהם".