רופאי בית החולים הדסה עין כרם נלחמים בחדר ניתוח במאמץ להציל את הרגל של התינוק בן השנה וחצי, שנפצע היום (שני) באורח בינוני בפיגוע הדריסה תחת גשר המיתרים בירושלים. בפיגוע נפצעו עוד 13 בני אדם נוספים, ביניהם אישה בת 65 באורח בינוני ותשעה שמצבם הוגדר קל.


פיגוע דריסה בגשר המיתרים בירושלים, זירת האירוע

לאחר בדיקה ראשונית הועבר התינוק מלווה בפרמאדיקים של מד"א ושני רופאים לבית חולים הדסה, על מנת לבצע בו ניתוח מיקרו-כירורגי, בניסיון להציל את כף הרגל.

זירת פיגוע הדריסה ליד גשר המיתרים


ד"ר יונתן דמה, כירורג מהדסה עין כרם, שקיבל את הפעוט, התייחס למצבו: "התינוק סובל מפציעה קשה ומסובכת ברגלו. הוא הגיע משערי צדק באמבולנס של מד"א עם פרמדיקים ומלווה בשני רופאים. התינוק הועבר לניתוח, ורק עם סיומו נוכל להעריך את מצבו. אבא שלו נמצא כאן וגם בני משפחה נוספים". 




זירת הפיגוע בגשר המיתרים. צילום: חטיבת דובר המשטרה


במהלך הפיגוע הגיע רכב פרטי שנשא לוחית זיהוי ישראלית לתחנת האוטובוס. הנהג איתר קבוצת ישראלים שעמדו בתחנה, התנגש בהם בעצמה, ויצא מרכבו על מנת לדקור אותם, לא לפני שהתנגש בברז כיבוי. המחבל נורה על ידי מאבטחים ואנשי משטרה שהוזעקו למקום בתוך שניות וחוסל. ברכבו נמצא גרזן.



הפצועים שנפגעו טופלו על ידי צוותי מד"א והועברו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם. הפלסטינים דיווחו כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא עבד אל מוחסן חאסונה, בן 21 מבית חנינא.



"ראיתי מספר נפגעים סובלים מחבלות מדממות בגפיים" 

משה אייכל, חובש בכיר במד"א שהיה הראשון באירוע, סיפר: "עמדתי בצידו השני של הכביש כששמעתי קולות ירי ומיד חציתי את הכביש למקום האירוע, ראיתי רכב על המדרכה צמוד לתחנת האוטובוס. בתוך התחנה ובסמוך אליה שכבו מספר נפגעים כשהם סובלים מחבלות מדממות בגפיים. דיווחתי למוקד מד"א על האירוע ויחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו הענקנו טיפול רפואי ופינינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים".

משה טייטלבוים, מנכ"ל איחוד הצלה, שהיה בזירה, מסר: "כשהגעתי לזירה הענקתי יחד עם מתנדבים מיחידת האופנועים טיפול רפואי ראשוני לילד ולאמו, ולמספר הולכי רגל שנפגעו מרכב. בזירה אף נשמעו קולות ירי. כלל הנפגעים סבלו מחבלות ופציעות וטופלו בזירה כשהם בהכרה מלאה".

אתמול אירע ניסיון פיגוע דקירה בציר ציון המוביל מקרית ארבע לחברון, שהסתיים במזל ללא נפגעים. המחבלת שהייתה חמושה בסכין נורתה ע"י חייל צה"ל מטווח קצר בפלג גופה העליון ומצבה הוגדר קשה. על פי הדיווחים של כוחות ההצלה שהגיעו למקום - לא היו כאמור נפגעים בשטח. המחבלת פונתה באמבולנס צבאי לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.

שבוע קודם לכן, ביום שישי האחרון, סוכלו בתוך פחות משעה שני ניסיונות פיגועים. האירוע הראשון היה ניסיון לבצע פיגוע ירי לעבר מחסום גלבוע. באירוע לא היו נפגעים ומתחקור ראשוני עלה כי מחבל פלסטיני חמוש, ככל הנראה בנשק ארוך, הגיע מכיוון השטח הפלסטיני וירה ממרחק של כמה עשרות מטרים לעבר המעבר. מאבטח של רשות המעברים במשרד הביטחון, שעמד באחת מעמדות השמירה, הבחין בו וירה לעברו. המאבטח דיווח שזיהה פגיעה במחבל. בשלב הזה הגיע למקום רכב מסחרי פלסטיני שאסף את המחבל הפצוע ונמלט. כאמור, לא היו נפגעים בקרב אנשי המעבר ולא נגרם נזק. המחבל כאמור נמלט, ולא ברור מצבו. לאחר בריחתו, הצבא החל לבצע סריקות באזור. 

זמן קצר לאחר מכן התרחש ניסיון פיגוע דריסה סמוך לחלחול, צפונית לחברון. מחבל ניסה לדרוס חיילי צה"ל שעסקו בבידוק רכבים שגרתי, הוא נורה וחוסל. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע. על גופת המחבל נמצאה סכין.