יממה לאחר החיסול של בכיר החיזבאללה סמיר קונטאר, העיתונות הלבנונית ממשיכה לפרסם פרטים ומייחסת לישראל את הפעולה. על פי הדיווחים, חיל האוויר הישראלי ביצע את התקיפה מעל הכנרת, מרחק של 90 ק"מ מביתו של קונטאר.



העיתון הלבנוני א-ספיר פרסם הבוקר (שני) כי ההריסות פונו מהבניין שהופגז ונמצאו ראשי הנפץ של פצצות חכמות עם סממנים של צה"ל. גורם בכיר במערב מזהיר מפני הפרסום שייתכן ונועד להגן על הרוסים, שכן איך יתכן שהחיסול בוצע תחת אפם. אולם צריך לומר, לחיל האוויר הישראלי יש יכולת תקיפה מרחוק בסגנון המתואר בתקשורת הערבית.



גורם בכיר בחיל האוויר אמר לפני שבועיים בתדרוך לכתבים צבאיים במענה לשאלה איך יתמודדו הטייסים מאיום נגד מטוסים בעימות הבא בצפון, וענה כי "כיום לחיל האוויר הישראלי יכולת הפגזת מטרות מבלי הצורך לעמוד מעל המטרה".



לפני כחודש הסתיים תרגיל רחב של חיל האוויר, בסיומו אמר הגורם, כי בין היתר תורגל נושא העליונות האווירית בחופש הטיסה. לדבריו,  "היכולת לתקוף מטרה מנקודה רחוקה ולא ממצב שבו המטוס עומד מעל המטרה זה משהו שאנחנו מתרגלים כדי לשפר את העליונות האווירית שלנו". יצוין כי דבריו של הגורם אינם קשורים לחיסול המיוחס לישראל.



עוד עולה מהפרסומים בעיתון, הנחשב למקורב למשטרו של אסד, כי החיסול בוצע על ידי שני מטוסים מסוג F-15, שזוהו על ידי המכ"מים של הרוסים, אולם הם לא חצו את קו הגבול. בעיתון מציינים כי המכ"מים זיהו את המראת המטוסים מבסיס חצרים בדרום. הטילים שוגרו כאמור מעל הכנרת ופגעו באופן מדויק בבית.



לאחר בחינת ראשי הנפץ על ידי הסורים עולה כי מדובר בשתי פצצות חכמות מסוג spice 2000, שתי פצצות כבדות בעלות מנגנון חכם לפגיעה מדויקת במטרה, אולם למרות חוכמתן, המכ"מים של סוריה אמורים היו לעלות עליהן, דבר שלא קרה. בפרסומים בעיתון מחמיאים למודיעין הישראלי שידע לנתב את החיסול לנקודת זמן נדירה יחסית, בה קונטאר שהה במבנה.