תפיסת המחבל נשאת מלחם בואדי ערה מעלה שאלות קשות על תפקוד גורמי הביטחון ובראשם השב"כ. בשבוע שעבר הצליחו ניסים משעל ורינה מצליח להרגיז את השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כשמתחו ביקורת על המשטרה שלא הצליחה למצוא את המחבל, והיום (ראשון) היה זה תורו של ראש השירות לשעבר, חבר הכנסת יעקב פרי מ"יש עתיד", שהתרגז על ניסים משעל בראיון בתכנית "משעל על הבוקר" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אני לא מקבל את הכותרת שלך שמדובר בפאשלה ענקית של השב"כ. התקשורת עוסקת מאז יום הפיגוע, יום שישי שעבר בחיפוש מחדלים. אף אחד מכם לא עשה בחייו עבודת תחקור מודיעינית, לכן השאלה שלך מרגיזה אותי. השירות והמשטרה ידעו כבר בתחילת השבוע שהוא באזור ואדי ערה, והחליטו מטעמם הם שלא לעשות חיפוש מבית לבית, אלא להתמקד בידיעה מודיעינית שהגיעה בסופו של דבר רק אחרי שבוע".



משעל הטיח בפרי: "זה לא השב"כ עלה עליו. עורך הדין של המשפחה צלצל לשב"כ ואמר 'אני שומע שהוא נמצא פה באזור'. שבוע שלם הוא הסתתר בדירה ששייכת למשפחה בתוך הכפר. אם אתה היית היום ראש שב"כ היית אומר לכו תחפשו במקום שבו הוא התגורר. זה היגיון אלמנטרי". ופרי השיב: "גם ידיעה שמוסר עורך דין יהודי היא ידיעה מודיעינית וברגע שהיא הגיעה טיפלו בה טיפול נאות. השב"כ לא חיכה. כבר מהודעת המפכ"ל ביום שני נרמז לתושבי תל אביב שאפשר להוריד את המתח. ידעו שהוא באזור ואדי ערה אבל לא ידעו מיקום מדויק".

על בריחתו של מלחם מאזור המרכז לואדי ערה הוסיף ח"כ פרי: "הוא הצליח לחמוק מהמחסומים שהושמו חצי שעה אחרי האירוע. הוא הסתובב קצת ברמת אביב ואחר כך הגיע לואדי ערה שזה דבר יחסית קל, כי החסימות לא חוסמות כל שביל או כביש. בוא נשים דברים בפרופורציות. אנחנו לא חיים במדינה שבה יש בכל מטר שוטר וכל אזרח שני הוא מקור של השב"כ, אלא במדינה חופשית, דמוקרטית, שאנשים נעים בה בחופשיות".

על הלקחים שצריך להפיק מהפרשה אמר ח"כ פרי: "החליטו החלטות מבצעיות שצריך לבדוק, ויש מקום להפקת לקחים רחבה בכל מערכת היחסים, המודיעין והכניסה או אי הכניסה של משטרה לכפרים ערביים. צריך לבדוק את המערך המודיעיני בקרב ערביי ישראל, בהחלט יכול להיות שהכיסוי של השב"כ שם הוא לא מספיק. ערביי ישראל מקבלים כיסוי מודיעיני בהתאם ליעדים ששירות הביטחון והמשטרה קובעים כל אחד בתחומו, ואת עניין הכיסוי, עומקו ויעילותו צריך לבדוק. זו בדיקה לגיטימית אחרי כל אירוע. לא הייתי זו מכנה פאשלה אדירה. אבל הפיגוע הנוראי הזה חשף מחדלים גדולים מאוד, ולאו דווקא בנושא המודיעין, אלא במערכת היחסים שלנו עם ערביי ישראל".

"משעל על הבוקר", כל בוקר ב-9:00 ב"רדיו ללא הפסקה"