סוכל פיגוע בדקירה בקריית ארבע: פלסטינית חמושה בסכין נעצרה היום (ראשון) על ידי כוחות הביטחון. היא נלקחה לחקירת שירות הביטחון הכללי. 



מעצרה של המחבלת התאפשר, לאחר שתושב חברון זיהה פלסטינית חשודה שעוררה חשד בשער המערבי של קריית ארבע והזעיק את החייל שהיה לידם כדי שיבצע עליה חיפוש. בתיקה נמצא סכין. בחקירתה הודתה שתכננה לבצע פיגוע.



גם הבוקר סוכל פיגוע דקירה בכיכר חטמ"ר בשומרון, המחבל חוסל ואין נפגעים לכוחותינו. מתחקור ראשוני עולה כי כוח צה"ל שעסק בפעילות אבטחה במקום סיכל את פיגוע הדקירה.הפלסטינים דיווחו שהמחבל שניסה לבצע את הפיגוע הוא ויסאם מרואן קסראוי מאחד הכפרים הסמוכים לג'נין.



בשבוע שעבר מחבל ניסה לדקור חיילים בצומת בית ענון, צפונית לקרית ארבע. המחבל חוסל ולא היו נפגעים באירוע. מאוחר יותר אירע פיגוע דקירה בהר עיבל, סמוך לשכם. על פי הדיווחים, קצין צה"ל נדקר בידו ונפצע באורח קל. המחבל נורה על ידי הכוחות במקום וחוסל. בירידות מהר עיבל מחבל זרק בקבוק תבערה לעבר כוח צה"ל ואז שלף סכין ודקר מ"פ מבה"ד 1 בידו.   



זירת ניסיון הדקירה בחטמ"ר שומרון. צילום: הצלה יו"ש
זירת ניסיון הדקירה בחטמ"ר שומרון. צילום: הצלה יו"ש



ביום שלישי שעבר התרחש ניסיון דקירה בצומת בית ענון סמוך לחברון. המחבל נורה וחוסל ולא היו נפגעים לכוחותינו. המחבל ניסה לדקור חיילי צה"ל במהלך סיור בצומת בית ענון ומצה"ל נמסר כי המחבל נורה על ידי הכוח הצבאי ונהרג. מדיווחים של הפלסטינים עולה כי המחבל הוא עדנאן עיאד חאמד אל חליקה, בן 17 מהכפר א-שויוח מזחית לחברון.