סיכולים לפני מעשה: שלושה פיגועי דקירה סוכלו במהלך הבוקר (ראשון) ביהודה ושומרון. בשלושת האירועים לא היו נפגעים ישראלים. בסיכול ניסיון הדקירה שאירע בצומת הביתות שבשומרון, מחבל הגיע לכוח צבאי שהיה במקום וניסה לדקור את אחד החיילים. הוא נוטרל וחוסל. לא היו נפגעים לכוחותינו.

בסיכול שאירע כחצי שעה קודם לכן בשדה כליב, סמוך לבני נעים שליד חברון, הגיע מחבל בן 14 כשהוא חמוש בסכין, ונעצר ע"י כוח צה"ל לפני מעשה. תחילה דווח כי ישראלי נפצע קל, אך לאחר מכן הובהר כי לא היו נפגעים במהלך האירוע. המחבל נעצר והובל לג'יפ צבאי, ומשם נשלח לחקירה. אחד החיילים שהיה באירוע שחזר: "אני נועל את הדלת מהר ופתאום בדרך אחורה הוא התהלך פה ובא לדקור אותי". חייל נוסף שהיה במקום סיפר: "אין פצועים ברוך השם".
סיכול פיגוע בצומת תפוח, הפלסטינית שנעצרה
 

הצעירה שהושפעה מההסתה ברשת


כשעתיים קודם לכן, נעצרה פלסטינית בת 17 שהגיעה למחסום תפוח, לאחר שבחיפוש עליה נמצא כי ברשותה סכין. היא תושאלה ונלקחה לחקירה, ובכך נמנע פיגוע דקירה קשה נוסף. הפלסטינית, שעשתה דרכה אל עבר אחת הטרמפיאדות הסמוכות למחסום, עוררה את חשדם של לוחמי מג"ב, שמאיישים את המחסום דרך קבע. הלוחמים קראו לפלסטינית לעצור, אך זו סירבה והמשיכה להתקדם לעברם. מפקד הצוות דרך את נשקו לעברה וכעבור מספר מטרים היא נעצרה. הלוחם הורה לה להרים את ידה וזיהה מיד כי סכין נשמטת מידה. 

הסכין שנמצאה על הפלסטינית: חטיבת דובר המשטרה

בתשאול ראשוני ציינה הפלסטינית כי הגיעה לעשות פיגוע, זאת לאחר שצפתה בסרטוני הסתה ברשתות החברתיות. החשודה, תושבת קוצרא נעצרה ונלקחה להמשך טיפול וחקירה של כוחות הביטחון. מפקד הגדוד ציין כי: "ערנות, דריכות ומקצועיות הלוחמים סיכלו ככל הנראה את כוונתה של המפגעת שהגיעה מרחק עשרות מטרים מתחנות ההסעה, שם עמדו באותה העת עשרות מתיישבים שעשו את דרכם למסגרות החינוך ומקומות העבודה".



הכלב שסייע לסכל פיגוע

אתמול בערב סוכל פיגוע נוסף סמוך לשער שכם בירושלים, כששוטרים ולוחמי מג"ב, המוצבים במשימת אבטחה בצירי תנועת המתפללים, הבחינו בסמוך לשער שכם בצעיר פלסטיני שעורר את חשדם. לאחר בדיקת החשוד, הוא שלף סכין וניסה לדקור אותם. בסיוע כלב השיטור, הלוחמים עצרו את החשוד. גם אירוע זה הסתיים במזל ללא נפגעים.  

לוחמי ושוטרי מג"ב בשער שכם עם כלב השיטור. צילום:חטיבת דובר המשטרה