הותר לפרסום היום (ראשון) כי נעצר בסוף חודש ינואר 2016 מחמד נג'יב מצטפא נזאל, בן 33, תושב קבטיה, שעזב את מקום מגוריו בשנת 2007 ועבר למצרים, לטובת לימודים בקהיר. נזאל משתייך לארגון "גדודי לוחמי הקודש" (בערבית: "כתאיב אלמג'אהדין"), ארגון טרור שהתבדל מ"גדודי חללי אלאקצא" (פת"ח) ואימץ סממנים אסלאמיים קיצוניים. החשוד נעצר בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל.



פעילי הארגון ביצעו בשנים האחרונות מספר פיגועי טרור כנגד יעדים ישראלים, לרבות ירי רקטי לעבר ישראל וכן ניסיון הנעת פעילות טרור בתוך תחומי ישראל.



מדובר בארגון שנמצא במערכת קשרים עם חמאס, הכוללת קשרי עבודה, הדרכות וסיוע מקצועי, אספקת אמל"ח ואימונים. בפועל, ארגון "כתאיב אלמג'אהדין" נמצא תחת חסותו של ארגון חמאס ברצועה וזוכה ממנו למימון כספי והכוונה.



במסגרת חקירתו בשב"כ, הודה נזאל כי במהלך שהייתו על אדמת מצרים, פעל לאיתור וגיוס סטודנטים מאיו"ש שלומדים במצרים, שליחתם לאימון צבאי בעזה ולאחר מכן החדרתם לשטחי יו"ש. נזאל מסר, כי מטרת גיוסם של הפעילים הייתה לטובת הקמת תשתית צבאית באיו"ש.



עוד מסר בחקירתו, כי את פעילותו במצרים, ניהל מתוך דירת מפגש שהייתה ברשות הארגון. הדירה שימשה למפגשים של פעילים צבאיים מ"כתאיב אלמג'אהדין" מהרצועה, ואליה הגיע גם ראש הארגון, אסעד אבו שריעה. בנוסף, שימשה הדירה גם למפגשים של פעילי חמאס בכירים מהרצועה, כמו גם למפגשים של פעילים מארגוני טרור נוספים.



עוד הודה נזאל בחקירתו כי היה מעורב בהעברת כספים עבור התשתית, כספים שנועדו לשמשם בביצוע פעילותם הצבאית. העצור סיפר בחקירתו על ציר העברת אמל"ח משמעותי מגזרת לוב לשטח מצרים ומשם לרצועת עזה. משב"כ נמסר בימים הקרובים יוגש לבית המשפט הצבאי בשומרון כתב אישום נגד נזאל.




שני פעילי דאעש נעצרו בחשד לתכנון פיגועים בישראל



בתוך כך לפני יומיים הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה במהלך חודשים ינואר-פברואר 2016, שני צעירים תושבי נצרת ויפיע תומכי ארגון הטרור דעאש, לאחר שעלה חשד כי תכננו לבצע פיגוע טרור כנגד כוחות הביטחון הישראליים. העצורים, בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה, בן 19, תושב יפיע ואחמד נביל אחמד אחמד, בן 21, תושב נצרת.



מחקירתם בשב"כ עלה כי במהלך החודשים האחרונים נהגו להתפלל במסגד אל אקצא שבירושלים מדי שבוע, כאשר באחת מנסיעותיהם לשם החליטו לבצע פיגוע ירי כנגד כוחות בטחון וזאת כחלק מהזדהותם עם ארגון דאעש, כשהשניים רצו לבצע ג'יהאד מטעמו. בנוסף מסר בהאא מצראוה אודות תכנוניו לבצע פיגוע ירי לעבר חיילי צה"ל ברחובות עפולה וכן במחסום ג'למה. כחלק מההכנות לביצוע הפיגוע אספו השניים כסף במטרה לרכוש אקדח שישמש אותם לביצוע הפיגוע.



עוד נטען בכתב האישום, כי מצארוה נהג לצפות בסרטונים של דאעש ועמד בקשר באמצעות הפייסבוק עם תומכי דעא"ש מישראל ומחוצה לה. בחודש יולי 2015 צפה מצארוה בסרטון של דעאש ממנו למד כי הארגון מחפש אדם הנחשד על ידי הארגון כמי שמשתף פעולה עם הצבא המצרי נגד הארגון. הוא איתר את אותו אדם באמצעות הפייסבוק, ושלח לו הודעה שלשונה "יא מלשין שפל, האריות שמו את השם שלך בהנפקה (בסרטון-י"ה) והם יביאו את ראשך".



כנגד השניים הוגש כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בנצרת, בחשד לעבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה. בנוסף, בהאא מואשם גם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ותמיכה בארגון טרוריסטי.



בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה ואחמד נביל אחמד אחמד. צילום: דוברות שב"כ
בהאא אלדין זיאד חסן מצארוה ואחמד נביל אחמד אחמד. צילום: דוברות שב"כ