מאות אנשים הגיעו היום (רביעי) ללוות בדרכו האחרונה את איש השב"כ, אמיר מימוני, שנהרג הלילה במהלך פעילות מבצעית. לאורך כל שעות היום זרמו קרוביו אל בית הוריו במושב זוהר, וניסו למצוא את המילים לנחם אותם על האובדן הגדול. חבריו, שהגיעו על מנת להיפרד, סיפרו כי מדובר באדם צעיר, שמעולם לא נתן למשהו לעמוד בדרכו בדרך להגשמת המטרה, מהקמת פאב ביישוב שלו, דרך המסע ההירואי שלו בשורות כוחות הביטחון, בצה"ל, במילואים ובשב"כ.  הלווייתו התקיימה במושב נוגה הסמוך לקרית גת. 



מימוני עבד בעברו ביחידת הפיצו"ח, שנחשבת לזרוע המבצעת של משרד החקלאות, והשתתף באינספור מבצעים מסווגים, בשירותו הצבאי וגם לאחר מכן במסגרת עבודתו בשב"כ. אמיר נקרא על שמו של דודו, שנפטר במהלך משחק כדורגל, אהרון מימוני ז"ל, דודו של אמיר, נהרג במהלך שירותו הצבאי. חבריו סיפרו כי רק השבוע הכיר את חברתו החדשה להוריו, לאחר שהביא אותה לביתם. הוא מעולם לא סיפר דבר על היכן הוא נמצא, אך משפחתו ידעה תמיד כי הוא נמצא בקו האש.



בפוסט קורע לב נכתב: "אחיי ואחיותיי היקרים.. בדרך כלל אני בכלל לא נוהג להעלות פוסטים עצובים כאלה, אבל חשוב לי שתדעו. חשוב לי שתכירו את אמיר, חשוב לי שתבינו איזה אדם גדולה הוא היה. אמיר שירת ב.... עבד 24/7 סביב השעון כדי לשמור על עם ישראל בארץ ובעולם. אף פעם לא סיפר מה הוא עשה (עדין נפש, ביישן), חבריו לעבודה סיפרו פעם שהוא "השפיץ" של היחידה. התותח בחבורה, זה שכולם תמיד מסתכלים עליו כדי לקחת דוגמא. כמה פיגועים הוא סיכל, כמה מזימות של אויבנו הוא השמיד. תמיד היה בראש. תמיד הראשון לכל דבר. כמה זמן בילה במקומות שחורים משחור רק כדי להגן על אחיו ואחיותיו. אף פעם לא ביקש אהבה והערכה, תמיד עשה את הדברים מתחת לפני השטח. 



הלווייתו של אמרי מימוני ז"ל. צילום: ללא קרדיט



מימוני ז"ל. צילום: תקשורת שב"כ

"כמה פעמים סיכנת את חייך עבור כולנו, כמה פעמים שפתאום נעלמת ואף אחד לא ידע מה קורה איתך (ואז חזרת עם חיוך של סיפוק). אמיר היום מסר את נפשו חזרה לבורא עולם בזמן ששמר עלינו. ה' לקח לי את אמיר היהלום, זה ששמר ונתן את כל כולו עבור עם ישראל. אמיר היום מסר את נפשו חזרה לבורא עולם בזמן ששמר עלינו, ה' לקח לי את היהלום".

מאז שעות הלילה התמלא דף הפייסבוק שלו באנשים שלא מצליחים לעכל את הבשורה הנוראה שנחתה עליהם. חברים מהצבא, מהמושב, וחברי ילדות סופדים לו, ומנסים להבין איך איבדו את אחד מהאנשים הערכיים ביותר שהכירו.
 

חיים שלנו אח שלנו נפש שלנומה נעשה במושב ??? לאן נלך לטייל? ?על צומת צ׳ק פוסט, במתילדה, לאגם עם המיול, סתם לשבת בשמש ב...

Posted by ‎יהונתן ושחר‎ on Wednesday, March 9, 2016