אמיר מימוני, בן 29 ממושב זוהר שבחבל לכיש, הוא איש השב"כ שנהרג אמש בתאונה מבצעית על גובל רצועת עזה, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. הלווייתו תתקיים אחר הצהריים בשעה 16:00 במושב נוגה. מימוני נורה למוות, אולם לא ברור באילו נסיבות. האפשרויות הנבדקות הן הרג מאש כוחותינו אחרי זיהוי מוטעה כמחבל, הרג מאש מחבלים מרצועת עזה, או מוות עקב פליטת כדור.



מימוני עבד בעברו ביחידת הפיצו"ח, שנחשבת לזרוע המבצעת של משרד החקלאות, והשתתף באינספור מבצעים מסווגים, בשירותו הצבאי וגם לאחר מכן במסגרת עבודתו בשב"כ. אמיר נקרא על שמו של דודו, שנפטר מדום לב בעת משחק כדורגל. דוד נוסף שלו, אהרון מימוני ז"ל, נהרג במהלך שירותו הצבאי. מאז שעות הלילה התמלא דף הפייסבוק שלו באנשים שלא מצליחים לעכל את הבשורה הנוראה שנחתה עליהם. חברים מהצבא, מהמושב, וחברי ילדות סופדים לו, ומנסים להבין איך איבדו את אחד מהאנשים הערכיים ביותר שהכירו.



אחד מהקרובים לו כתב "חיים שלנו אח שלנו נפש שלנו... אוהבים אותך אהבת נפש!!! תשאר צעיר לנצח גיבור שלנו. הוכחת לכולם מהי צניעות ענווה צחוקים סטלבט על העולם. כמה גבר יכול לאהוב?? איזו כתיבה ואיזה רגש! העתיד כבר לא יראה אותו דבר בלעדייך! רצית להקים מושב חדש רק שלנו של כל החבר׳ה! חלומות שמורים במגירה! אהוב שלנו תחייך גם למעלה ותשמור עלינו מלוכדים! מתגעגעים ולא מעכלים כלום!"




 

חיים שלנו אח שלנו נפש שלנומה נעשה במושב ??? לאן נלך לטייל? ?על צומת צ׳ק פוסט, במתילדה, לאגם עם המיול, סתם לשבת בשמש ב...

Posted by ‎יהונתן ושחר‎ on Wednesday, March 9, 2016

לפני כחודש, לאחר תחקור מותו של סרן ישי רוסאלס, קבע הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, כי רשלנות מפקדים וכשל מבצעי חמור הביאו לתאונת האימונים בצאלים בה נהרג. רוסאלס מצא את מותו כתוצאה מפיצוץ פגז מרגמה, במהלך אימון של קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים,  אז נורה בשוגג פצמ"ר תועה. בעקבות התחקיר שישה קצינים הודחו, ביניהם שני קצינים בכירים. מהתחקיר עלה כי הגורם הישיר לתאונה הוא מקצועיות נמוכה של משגרי הפצמ"ר.