בצה"ל ממשיכים לחקור את נסיבות מותו של טוראי יהודה סויסה אמש (שלישי) במהלך מבחן כושר גופני יממה לאחר שהתגייס לחטיבת גבעתי. בין היתר נשללו מספר סיבות כגון מזג אוויר קשה, רקע בריאותי שהצבא ידע עליו, או טרטור של מפקדים. בני המשפחה דיווחו כי לבנם לא היו בעיות רפואיות בעבר ואף טרם גיוסו הוא התאמן לצורך הגעה לכושר קרבי מיטבי. כעת יבדקו האם סויסה ז"ל סבל ממום רפואי שלא היה ידוע לו ולצבא.



אתמול החייל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. במהלך היום חברים ובני משפחה המשיכו לפקוד את בית ההורים במושב בית עוזיאל. למשפחה זו טרגדיה שניה, לאחר שלפני שנתיים נפטרה הבת של אחותו במהלך לידה. יהודה סויסה ז"ל, היה בן הזקונים במשפחה ובוגר ישיבת ההסדר בקרני שומרון. איגוד ישיבות ההסדר הוציא אתמול הודעה בה הוא "מבכה את פטירתו הפתאומית של תלמידנו האהוב מישיבת ההסדר בקרני שומרון, יהודה סויסה ז"ל. אנו מחזקים את ידי המשפחה וישיבת קרני שומרון, בעת זו. יהי זכרו ברוך".



הרב יהושוע הבר, רבו של סויסה סיפר "יהודה ז"ל היה עובד ה', בבחינת בכל דרכך דעהו. בלימוד בישיבה יהודה היה יושב לומד ומשקיע גם כשהיה קשה. יהודה היה 'נושא בעול עם חברו' ו'שם את הכתף מתחת לאלונקה' ומתאמץ בכל דבר לעזור לכולם מתוך ענווה ועם חיוך ובלי שישימו לב לכך, וכך הוא היה משקיע גם בהתנדבות בנופשון לילדים עם צרכים מיוחדים שנמצא בישיבה. יהודה היה אדם מתקדם – במידות ובאופי. הוא היה עם שאיפות להתקדמות ושיפור אישי מתמיד, כל הזמן לראות איך אפשר להשתפר ולהתקדם. יהי זכרו ברוך".