העיתון הלונדוני "א-שארק אל-אווסט" דיווח הבוקר (שני) כי גורמים בחמאס מכחישים שמתקיים משא ומתן עם ישראל בענייני חילופי שבויים, אולם שבו והדגישו את התנאים המקדימים שלהם לתחילת משא ומתן כזה.



המקורות מסרו לכתבת העיתון ברצועת עזה, כי יש לארגון שני תנאים לעסקת חילופי שבויים: הראשון - שישראל תשחרר את כל משוחררי עסקת גלעד שליט, שנעצרו שוב. השני - שהמשא ומתן לשחרור האסירים יעמוד בפני עצמו ולא יהיה קשור לכל נושא אחר. הדברים נאמרו בתגובה להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת "ההצהרה המדינית" מהשבוע שעבר, שהוא עוקב אישית אחר סוגיית החיילים שנמצאים בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014, וכי נעשים מאמצים כבירים בעניין זה. בחמאס סיפרו, כי "ישנם מתווכים חיצוניים, שבודקים אפשרות לעסקה".



זו אינה הפעם הראשונה שעסקת חילופי אסירים בין החמאס לישראל עומדת על הפרק. לפני חודשיים דרש נתניהו מקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל להתערב, במטרה להחזיר את גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול. בדיווח בעיתון הסעודי נאמר עוד כי ממשלת ישראל הציעה במסגרת המשא ומתן בקהיר, לשחרר 25 פלסטינים שנעצרו במהלך מבצע צוק איתן וכן להשיב 18 גופות פלסטינים בתמורה לקבלת גופותיהם של שני חללי צה"ל. חמאס סירב בתוקף להצעה זו וגם אז דרש שעניין האסירים יעמוד בפני עצמו.



כזכור, ביולי הותר לפרסום כי בספטמבר 2014 חצה אברהם מנגיסטו בן ה-28 מאשקלון את הגבול לרצועה ומאז נעלמו עקבותיו. על פי הערכות גורמי הביטחון, הוא מוחזק בידי חמאס. אזרח בדואי מהנגב, ששמו לא הותר לפרסום, מוחזק גם הוא ברצועת עזה.