במטה ללוחמה בטרור חידדו הערב (שישי) את אזהרת המסע החמורה לטורקיה. בהודעת המטה נאמר: "בעקבות הערכת מצב שהתקיימה, אנו שבים ומחדדים את רמת האיום הגבוהה בטורקיה. בתוך כך עולים סיכונים מיידים למימוש פיגועים במדינה ומחדדים כי האיום תקף לכל מוקדי התיירות בטורקיה. המטה ללוט״ר מבקש מאזרחי ישראל להישמע לאזהרה ולהימנע בתוקף מיציאה למדינה". 

עוד צוין כי האזהרה התקבלה בשל מידע מודיעיני "חם" שהגיע למערכת הבטחון. "במקביל, התיירים הישראלים השוהים כעת בטורקיה מתבקשים להימנע מהגעה לאתרי תיירות הומי אדם, להישמע להוראות גורמי הביטחון המקומיים ולתקשורת ולצאת משם בהקדם האפשרי",  נכתב עוד בהודעה. "נזכיר שרמת האיום של אזהרת המסע היא רמה 2, איום קונקרטי גבוה", הוסיפו, "וההמלצה היא להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי".
 
בחודש שעבר נרצחו שלושה ישראלים בפיגוע באיסטנבול, שהתרחש במרכז קניות הומה אדם ליד כיכר טקסים בעיר, כאשר מחבל מתאבד הגיע למקום והתפוצץ. עשרה ישראלים נוספים נפצעו באירוע. כל הפצועים וגופות ההרוגים הובאו לישראל במטוס מיוחד שהמריא לטורקיה. 

רק הבוקר נמסר ממשרד החוץ הטורקי כי צוותי המשא ומתן של טורקיה וישראל התקדמו משמעותית בהשלמת הסכם הפיוס בין שתי המדינות במהלך שיחות שהתקיימו בלונדון. עוד נמסר בהודעה כי ההסכם יושלם וייחתם בפגישתם הקרובה של צוותי המשא ומתן, שתתקיים "מאוד בקרוב". על פי הצהרת המשרד.