שוטרי משטרת ירושלים ולוחמי מג"ב לכדו הלילה (שלישי) צעיר ערבי בן 18, החשוד שביצע אמש את פיגוע הדקירה ליד שער האריות, בו נפצע תלמיד ישיבה בן 60. המחבל נתפס באחת מסמטאות העיר העתיקה בירושלים והודה בתחקור הראשוני במעשה.



הפצוע פונה על ידי אנשי מד"א לבית החולים שערי צדק בבירה, שם נמסר כי מצבו בינוני אך יציב וכי פציעתו ממוקמת בגבו העליון. חיים אטיאס, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה, סיפר: "מדובר בתלמיד ישיבה שסיפר לנו שיצא מהישיבה ונדקר בפלג גופו העליון. כשהגעתי לזירה הוא היה בהכרה ולאחר שנדקר רץ לעבר שוטרים שהיו בסמוך בכדי שיזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר שהענקנו לו טיפול רפואי ראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים".



פרמדיק מגן דוד אדום, ישראל וינגרטן, שהגיע למקום, סיפר: "סמוך לשער האריות ישב גבר כבן 60 כשהוא דקור בפלג גופו העליון, הוא היה בהכרה מלאה וסיפר לנו שהוא נדקר בסמטאות ורץ לכיוון שער האריות כדי לחבור לכוחות הביטחון שנמצאים במקום. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".



מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, שיבח את השוטרים ואמר כי  ״הפעילות הנחושה והמקצועית של כלל השוטרים ולוחמי מג״ב הביאה לאיתור ומעצר המחבל בזמן קצר״.