סמל אלאור אזריה יגיע היום (שני) לבית הדין הצבאי ביפו ויעמוד מול הרכב של שלושה שופטים שיקראו בפניו את כתב האישום המלא, שיגולל רשמית את סיפור הריגת המחבל המנוטרל בתל רומידה שבחברון.

אזריה צפוי לכפור בהאשמות שהתביעה הצבאית מייחסת לו. לצוות התביעה בראשות סא”ל אדורם ריגלר יצטרף החל מהבוקר התובע הצבאי במילואים עו”ד נדב וייסמן. מולם תעמוד ההגנה של החייל בראשות סוללת עורכי הדין אילן כ”ץ, אייל בסרגליק, כרמית שחיבר ובני מלכא.

הסנגורים הודיעו כי הם דוחים מכל וכל את האישום המיוחס לאזריה. “כתב האישום, שמוטב שלא היה מוגש, לא יעמוד על כנו בסיום ההליך", אמר ל"מעריב" עו"ד בסרגליק, "חולשת ראיות התביעה, כפי שהתבטאה במהלך הליך המעצרים, תיפרס בפני בית הדין, ואנו משוכנעים שבסופו של יום יתברר שלא היה כל מקום להעמיד לדין את החייל. הוא פעל כפי שהיה צריך לפעול וכפי שמצופה מחייל לפעול בסכנת חיים של ממש, כשאותם מחבלים פעלו כנגד כוחות צה"ל בניסיון פיגוע משולב. נזכיר עוד כי אותו מחבל היה לבוש מעיל עבה שחור ביום שרבי, ונמצאה סכין מתחת למקום שכיבתו כשהוא וחברו דקרו חייל אחר".

האלוף: "כעסתי על החייל מחברון"


אתמול התבטא בפרשה אלוף במיל' נועם תיבון, מפקד הגיס הצפוני לשעבר. תיבון התארח במועדון האקטואליה של אחוזת בית הכרם ואמר לנוכחים: "כעסתי מאוד על החייל מחברון. אנחנו צבא, לא מיליציה, והוא חרג מפקודות פתיחה באש. התפתח פה מסע מכוער שבו השמיצו את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון. זה בלתי נסבל".

תיבון הודה כי "הוויכוח סביב הפרשה, שהפך פוליטי, פגע בחייל, אבל הטיפול בעניין הזה הכרחי כי צה"ל חייב לשמור על אופיו כשומר חוק".