הותר היום (שלישי) לפרסום, כי קטין תושב ג'בליה, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, נעצר לחקירת שב"כ לפני כחודש, לאחר שחצה את גדר המערכת והסתנן לישראל. מחקירת השב"כ עולה כי הקטין השתייך לחטיבת צפון רצועת עזה של חמאס, אליה גויס זמן קצר לפני מבצע "צוק איתן". לאחר שגויס עבר הקטין קורסים והכשרות מטעם הזרוע הצבאית וביצע פעילות צבאית ענפה שכללה מארבים ותצפיות כנגד כוחות צה"ל וסיורים וחפירת מנהרות לעבר ישראל.



התברר כי מרבית האימונים שעבר היו בעלי מאפיינים התקפיים, לרבות חדירה, כניסה למבנים, פיצוץ מטענים ועוד וזאת כחלק מתפיסת המערכה לפיה הלחימה הבאה תתרחש בתוך שטח ישראל. במהלך החקירה התקבל מידע נרחב על פעילות חמאס לחפירת מנהרות שאמורות לשמש לצורך חדירת לוחמי הארגון לתחומי ישראל. בנוסף, התקבל מידע לגבי תוואי מנהרות שנועדו לשימוש בשעת חירום של פעילי הנח'בה, יחידת העילית של חמאס ומידע אודות מיקומם של פירי מנהרות רבים בשטח הרצועה.



בחקירה עלו פרטים אודות שיטות העבודה של החופרים, האמצעים בהם נעשה שימוש ונוהלי הפעילות ובשל כך נחשף כי במטרה להסוות את פעילותם, נוקטים החופרים במספר שיטות כגון איסור יציאה מהמנהרה עם בגדי עבודה, החובה להתקלח ולהחליף את בגדי העבודה בתוך המנהרה ועוד.



עוד התברר בחקירה כי הקטין נטל חלק בהטמנת מטענים במנהרות ובסביבתן מחשש לכניסת כוחות צה"ל לתוך המנהרות ואף החזיק בביתו מטענים נוספים. בנוסף, הקטין אישר את החשדות לפיהן חמאס ממשיך בפעילות חפירת המנהרות, תוך שהארגון מודע לפעילות הישראלית לאיתור המנהרות ועוקב אחרי פעילות זו. כנגד הקטין הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.



כזכור, בשבוע שעבר צה"ל חשף מנהרה נוספת שנחפרה לישראל מעזה ועל פי גורם צבאי בכיר, המנהרה שהתגלתה היא בעומק של 26-28 מטרים. גורם בכיר אמר בשיחה עם "מעריב-אונליין" כי "המנהרה שמישה ותקינה ואף חודרת לשטח ישראל". עוד הוא אמר כי "אנחנו פועלים בחודשיים שלושה האחרונים לאיתור מנהרות. אנחנו פועלים בכל השטח במספר מוקדים, על פי מאמצים טכנולוגיים מודיעיניים מבצעיים. אנו משתכללים והשכלול מביא אותנו למיקוד בחלק מהמקומות".