ג'ומעה איברהים אבו ר'נימה (19), צעיר בדואי מהכפר ח'אשם זינה, שלא מוכר ע"י המדינה וממוקם ליד להבים בנגב, חצה אתמול את גדר המערכת לכיוון רצועת עזה. אחיו, חאלד סיפר ל"מעריב אונליין" על צעיר מסוגר ומבולבל , שלא מצא את דרכו. לטענת האח, אבו ר'נימה סיים בשנה שעברה את לימודי התיכון בבית ספר "אבו תלול", ונרשם לאחרונה לקורס מקצועי במרכז ריאן, אך לא מצא עבודה קבועה ועבד בעבודות מזדמנות. כמו כן, קרא חאלד אבו ר'נימה לחמאס ברצועה להשיבו לחיק משפחתו



"כולנו במשפחה קיבלנו את הבשורה באופן קשה מאוד, אין לנו קרובי משפחה בעזה, אז אנחנו לא מבינים מה הוא מחפש שם. בשנה שעברה לא הרגיש טוב נפשית. לקחנו אותו לטיפול אצל שייח'ים, ואתמול הגיעו לכפר אנשי שב"כ וגבו עדות מלאה מהמשפחה". כמו כן, ביקש חאלד אבו ר'נימה להעביר מסר לשלטונות הרצועה: "מדובר בנער תמהוני שעשה זאת בכדי להשיג תשומת לב, הוא רב עם אחיו לפני שברח, אני קורא לאחראים ברצועת עזה שיחזירו אותו מהר ככל האפשר, מטרתנו להחזירו אל חיק המשפחה מהר ככל האפשר. אימנו לא מפסיקה לבכות ולהתפלל שישוב בשלום מאז שברח".



כזכור, אתמול זוהה ג'ומעה אבו רנ'ים, כשהוא חוצה את גדר המערכת לכיוון רצועת עזה, על ידי תצפיתניות של חיל הים, שהקפיצו כוחות בניסיון לעצור אותו, אולם הכוחות שהגיעו, ההערכות בצה"ל הן כי הוא חצה מרצונו את גדר הרצועה.



זוהי הפעם השלישית בה אזרח ישראלי חוצה את הגדר בתקופה האחרונה, כשהשניים הראשונים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, נמצאים כבר בתחומי הרצועה ועל פי בני משפחותיהם, מוחזקים בידי ארגון החמאס. א-סייד, שחצה את הגדר באפריל 2015. חולה במחלת הסכיזופרניה, וחצה את הגדר לעזה מספר פעמים בעבר. אביו סיפר כי בפעמיים הקודמות שעבר "החזירו אותו אחרי שבוע או עשרה ימים", וכי משפחתו ניסתה ליצור קשר עם החמאס בכדי ליצור עימו קשר ולהעביר לו תרופות להן הוא נזקק, אך ללא הועיל.