ניסיון הפיגוע בירושלים: הבוקר (ראשון) נמנע פיגוע ברכבת הקלה בירושלים בזכות ערנותם של המאבטחים במקום אשר חשדו בפלסטיני שהגיע למתחם ובחיפוש שביצעו בתיקו איתרו מטעני נפץ מסוג צינור. אחד המאבטחים סיפר למשטרה על זיהוי המחבל ועצירתו: "תוך כדי כניסת רכבת, סרקתי את התחנה. הבחנתי באדם לבוש כובע, תיק על הגב, נשען על הקיר ומתצפת על התחנה שמאלה וימינה".


המאבטח הוסיף: "ניגשתי אליו תוך כדי תשאול ראשוני, אמרתי שיש פה משהו לא נכון, ביקשתי שיוריד את התיק והוא התנגד. ישר סובבתי אותו בכוח סביר, ביצעתי עליו בידוק ראשוני, הורדתי את התיק והבחנתי בשקית קטנה בתוך התיק - פתאום ראיתי מטען בתוך התיק. ישר הפלתי את הבנאדם על הרצפה".  חבלן שהגיע לאזור סיפר: "הגיעו אליי שני אזרחים, צעקו שיש מחבל, ביצעתי פנייה מהירה לכיוון יפו, שם צעקו שיש מחבל. הוא היה מרותק לרצפה, הבנתי שהם פתחו תיק וזיהו מטען צינור, ביצענו הרחקות של האנשים ומשם המשכנו לטפל במטען. ביצענו בידוד מהיר של הזירה, עד להוצאה שלו מהעיר לשטח פתוח".
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת עם המאבטחים שסיכלו ניסיון פיגוע ברכבת הקלה

לכידת המחבל שניסה לבצע פיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום מסך
לכידת המחבל שניסה לבצע פיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום מסך


ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, התייחס ללכידת המחבל ואף נפגש עם המאבטחים ואמר: "הבוקר בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור". ברקת הוסיף כי "עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".