שנה לאחר שהחל גל הטרור מפקד פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, ערך הערב (שלישי) אירוע הוקרה ללוחמים שפעלו בגזרה. אחד הלוחמים שקיבל תעודה הערכה הוא ממפקד אוגדת איו"ש הוא סמל נועם טובול, לוחם בחטיבת כפיר על סיכול פיגוע ומתן סיוע ראשוני מציל חיים. סמל טובול חיסל מחבל שהגיע לבצע פיגוע דקירה בו ובחבריו.



באחד מימי שישי במהלך בידוק פלסטינים ליד אחד הכפרים, לוחם שהיה עם סמל טובול בעמדה נדקר על ידי הפלסטיני עם סכין. אותו מחבל ניסה להמשיך את מסע הדקירה אבל סמל נועם טובול ירה בו וחיסל אותו. "זה קרה בחג החנוכה" משחזר היום סמל נועם טובול את רגעי הפיגוע. "היינו בפעילות מבצעית באחד הכפרים בגזרה. המשימה הייתה לחסום את אחד הכבישים הראשיים. סגרנו את הכביש והתחלנו לבצע בידוק. הגיע פלסטיני אחד, וחבר שלי ליחידה ביקש ממנו תעודת זהות. המחבל במקום להוציא תעודה הוציא סכין ודקר אותו בצוואר" הוא משחזר. "החבר שלי נסוג לאחור ואז המחבל ניגש לכיווני, רצה לבצע פיגוע גם עלי, הוא היה בטווח מאוד קצר. אני והסמל שהיה איתי בעמדה ירינו בו ומיד רצתי לטפל בחבר שלי. לסגור לו את הפצע ולעצור את הדימום" הוא מספר.



סמל נועם טובול. צילום: דובר צה"ל
סמל נועם טובול. צילום: דובר צה"ל



סמל טובול כאמור הציל את חייו בנטרול המחבל ואת חיי חברו שדימם עם פצע עמוק ליד העורק. מפקדיו לא נשארו אדישים לקור הרוח שהפגין בזירה ועל כן הוא קיבל תעודת הערכה על פועלו. לסמל טובול הוענק ביום העצמאות אות מצטיין הנשיא, מנשיא המדינה ראובן ריבלין.



לגבעת התחמושת בירושלים, הגיעו גם בני המשפחות השכולות של לוחמים שגילו תושייה בגל הטרור ונרצחו במהלכו כמו בני המשפחה של סמ״ר ינאי ויסמן ז״ל, שיקבל צל״ש ממפקד הפיקוד על שהראה אומץ לב ודוגמה אישית בכך שנאבק בשני מחבלים וניסה לעצור אותם בשתי ידיים חשופות. עוד קיבלו צל"ש הערב סמל מתן שמיר מגדוד רותם של חטיבת גבעתי על שמנע פגיעת מחבלים בו ובמפקדו, סמל ליחי מלכה הלוחמת מגדוד קדם של חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, קיבלה צל״ש ממפקד חטיבת בנימין על כך שמתוך פעולה מקצועיות ואחראית מנעה פגיעה משמעותית בה ובחברתה הלוחמת.