לא מפסיקים לנסות להבריח: גורמים ביטחוניים בישראל תפסו רשת מסועפת של הברחות אותה ניהלו אזרחים ישראלים תושבי הישוב שגב שלום שבנגב. רשת זו הבריחה על פי החשד בשנת 2016 יותר מ-100 כלי רכב לשימוש החמאס ברצועת עזה. במסגרת החקירה, נתפס על ידי הרשויות ציוד רב שהוכן לקראת הברחתו לרצועת עזה. עד כה נעצרו שלושה מעורבים: סעיד מוצלח, פריס מוצלח ונוח מוצלח, שעסקו בפירוק של כלי הרכב, ובהסתרתם במטענים שהוכנסו לרצועת עזה תוך הסתייעות או הערמה על נהגי משאיות שהובילו את המטענים הללו.



הברחת רכבי שטח לרצועת עזה, כשהם מפורקים וארוזים במשטחי הובלה, נתגלו בשעת מעשה במעבר כרם שלום. בחקירות הפרשה עלה כי אנשי הרשת ידעו כי פעלו עבור גורמים המשתייכים לחמאס. 



רכב שטח, אילוסטרציה. צילום: מיטל שרעבי
רכב שטח, אילוסטרציה. צילום: מיטל שרעבי



שיטה זו לא הפתיעה את מערכת הביטחון והמחישה את היצירתיות בה פועל החמאס עם סייעניו, במאמציו להצטייד ולהתעצם. להערכת גורמי הביטחון, רכבי השטח מיועדים למנגנוני הביטחון ולזרוע הצבאית של חמאס. חקירת האירוע נמשכת.



כזכור, אתמול נעצר פעיל חמאס תושב מחנה הפליטים שאטי, שנתפס בשעה שביצע תצפיות ואף רכש אמצעי לחימה לצורך ביצוע פיגוע. כמו כן העצור, חמיס גהאד סעיד עראישי, נחשד בהברחת חומרי נפץ ממצרים לרצועת עזה.